måndag 24 mars 2014

Hummerfiasko och mustasch?

Hej, svejs!

Hemma och vabbar idag. Isan sa vid middagen igår kväll att hon hade ont i magen och ville inte äta något. Inte ens banan som hon normalt älskar. Hon drack bara lite vatten men var pigg i övrigt. Hon somnade något senare eftersom hon hade sovit middag på dagen, men inte senare än åtta. Efter en stund hörde jag hur hon hostade och hulkade och då kaskadkräktes hon!

Det var bara att ta upp och duscha av henne, samt slänga sängkläderna i tvättmaskinen. Som tur var somnade hon om på en gång. Och inte kom det nåt mer kräks heller. Puh.

Idag har hon ätit helt OK, och nu ligger hon och sover. Borde nog väcka henne för hon har sovit i över två timmar nu, men samtidigt känns det som att hon behöver det.

                     DEKAD Väckarklocka IKEA

I morgon får mannen vara hemma eftersom dagis har en 48-timmars regel som säger att barnen ska vara hemma två dygn efter sista kräkningen. Men jag undrar om detta var magsjuka? Verkar konstigt med bara en enda kräkning?

På förmiddagen tog vi en promenad med vagnen, dels till Apoteket och sen till Ica. Skönt att komma ut lite och få frisk luft. Vi var väl ute typ en timme kanske. Sen gick vi hem och gjorde pytt i panna. Gott! Jag gillar det, men det ska helst vara hemgjord förstås.

 Jag ska dra iväg på massage om en timme och det ska bli såå skönt! Lerinpackning och helkroppsmassage eller nåt sånt var det. En Dagens Deal kampanj på Hud och Spa för en spottstyver. Minns inte priset, men det var billigt! Hela 90 minuters njutning står på agendan! Jag berättade för Isan att jag ska på massage och då sa hon: Du har inte mustasch! Hihi.


                                         
Jaha, ja. Hummern ja. Aldrig mer. Det var det äckligaste jag har gjort på länge. Och då räknar jag inte in att dela på en kyckling som jag tycker är sjukt äckligt. Den här hummern skulle alltså klyvas och sen gratineras. Urrk. Det var vidrigt!! Jag vill verkligen inte bli påmind om att man dödar djur för att äta dem, men här var jag till och med tvungen att slakta den! Dessutom var det så lite kött i den så det räckte inte till något. Jag gjorde toasts i stället för att vi skulle bli mätta. Gjorde även med chèvre och lite flytande honung på. Och det blev riktigt gott!

Nu ska jag gå och förbereda köttfärslimpa som mannen får fixa färdigt medan jag är på massagen. Just ja. Isans kommentar till hummern: Åh, en bläckfiks!!! Ja, hon säger fiks, men det var ju ändå inte riktigt rätt även om det var ganska nära!


                                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar