söndag 8 maj 2016

Ta bort ytliga blodkärl med laser.




                                                     God morgon sköna söndag!

Isan leker så fint på sitt rum så jag ska försöka hinna berätta vad det var jag gjorde i måndags!

Jag var på Emdekliniken och tog bort ytliga blodkärl på näsan med laser. Jag har alltid haft problem med tunn och skör hy och lite ytliga blodkärl på och runt näsan. Jag har tagit bort några förut med andra metoder bl a. IPL vilket jag inte rekommenderar. Det gör alldeles för ont. Som att någon snärtar på näsan med en gummisnodd. Aj!

Med laser kändes det ungefär som när man tänder ett tomtebloss och får ett litet stänk på sig, eller när det fräser upp från stekpannan. Man rycker till lite, men absolut inte mer än så.

På min näsa var det mest på tippen som jag ville få bort det röda och det gick alldeles utmärkt att behandla det området. Det är viktigt att huden är så ljus som möjligt så därför ska man inte sola innan. Det var därför jag ville göra den här behandlingen innan sommaren.

                                        

Jag ska i och för sig försöka skydda näsan så gott jag kan med både solkräm och hatt. Det brukar jag alltid göra men förra sommaren när vi var på Mallorca råkade jag somna i solen UTAN skydd och då såg näsan ut som ett plommon efter det.

Jag är jättenöjd med resultatet av laserbehandlingen och kan verkligen rekommendera den här metoden. Det går fort, gör inte särskilt ont och priset är överkomligt. Jag betalade 1500:- för näsan och då försvann många blodkärl.

Förut fick jag alltid sminka mig med foundation men tyckte ändå att det röda lyste i genom, men nu är näsan jättefin!! Sminkar mig ändå, men om jag skulle vara osminkad så slipper jag känna att näsan lyser som ett stoppljus mitt i ansiktet.

                                                    

                                                                   No more Rudolf!

Sista lediga dagen för den här gången. Nu väntar en sexdagars arbetsvecka. Men först ska vi njuta av det här underbara vädret! Ha en fin dag ni med!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar