onsdag 18 maj 2016

Busy doing nothing.



                                                                 God morgon!

Här vaknade vi (dottern) tidigt och eftersom solen lyser in genom fönstret var det svårt att somna om. Dagens I-landsproblem. :)

Isan sjöng "In the jungle" och grejade på sitt rum och plötsligt kom hon in i mitt rum och sjöng "Ja må han leva, ja må han leva, ja må han leva uti hundrade år, och sen ska han skjutas och sen ska han skjutas på en kiosk". :)

                                              


Igår var vi lediga. Började med att lämna Isan på dagis eftersom de går till skogen på tisdagarna, även när jag är ledig. Dagen till ära hade de med sig en riktig matsäck och inte bara lite fika. Isan hade en pastasallad med stekt kyckling, soltorkade tomater och kalamataoliver, samt grönsaker. Hon har en ganska "vuxen" smak när det gäller mat. Kul!

Medan Isan  var i skogen grejade jag med det vanliga: Städa, plocka undan och tvätta. Gjorde lunch till mig och mannen, hämtade Isan och en kompis till henne och gick hem igen. Då hade solen kommit fram så vi gick till lekparken där vi träffade en annan dagiskompis som var där med sin mamma.

Efter en timme gick vi hem igen eftersom Isans kompis skulle hem. Då var det dags att laga middag! Puh!

Jag gjorde det lätt för mig (som jag brukar) och körde två sorters kycklinggrillkorv från Lithells, pommes och grillsåser från Kelda! Gött.

       


        Vi provade en sort med mozzarella och soltorkad tomat och en med paprika. Matiga och goda.

   
   

                     

Den här förpackningen hittade jag i kyldisken på Coop och tyckte den såg rolig ut. Som små yoghurtförpackningar. Söta. :) Hittills har vi testat Mojo Rojo och fransk bearnaise, men som ni ser på bilden är det två sorter till. Tror jag ska köpa en förpackning till till helgen. Tror sonen skulle uppskatta dem. De var riktigt goda!!

                   Nu ska vi äta frukost och sen är det full rulle till dagis och jobb! Ha en bra dag!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar