söndag 22 maj 2016

Skogspromenad, lite plantering och nytt från Exuviance.



                                                                    Hej, hej!

                                 Då var den här helgen över då. Vad fort det går!!

Idag har vi varit ute mest hela dagen faktiskt. Vädret var ju sådär på förmiddagen så jag och Isan åkte till Willys och Blomsterlandet och handlade. Vi har inte köpt några uteväxter än till altanen så vi köpte två Lavendel och ett prydnadsgräs.
När vi kom ut hade det blivit jättefint väder och supervarmt!

Väl hemma igen planterade vi dem i tre korgar som jag köpte på loppisen för två veckor sen. Det blev jättebra!!

                                          

Senare på eftermiddagen tog vi en promenad upp till skogen för att plocka en blombukett och vi var ute i 1½ timme!! Helt otroligt att Isan orkade det!! Det blev en ganska lång promenad på säkert fyra kilometer. Visserligen i långsam takt, men ändå. Och uppe i skogen är det ju backigt och stenigt (och väldigt vackert), så det tar ju sin lilla tid. Några blommor fann vi dock inte, det är väl lite tidigt än.

Efter långpromenaden lagade jag middag och sen hoppade Isan i badet. Hon passade på att klippa sig (!) igår. En liten lugg i två olika längder. Hmmpf. Och idag har hon stämplat hela sin kropp med blå färg. Snyggt. Stämplarna försvinner väl snart och luggen växer väl ut nån gång. Medan hon badade passade jag på att shoppa lite nytt till badrumsskåpet. Ansiktsvatten, nattcreme och peeling från Exuviance.

Jag har använt det märket förut och det är jättebra. Tänkte jag skulle få bukt med de förhatliga knottrorna i pannan nån gång. Jag köpte allt på Skincity där jag först gjorde ett hudtest på nätet som jag sen fick svar på, samt förslag på produkter som borde passa mig.

                                        


                                         

                                    
Dessutom fick jag 10 % rabatt på hela köpet! Mycket bra! Nu ska här peelas och smörjas så det står härliga till!

                    Nu kom min lille pojk hem. Ska umgås lite med honom nu! God natt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar