söndag 8 maj 2016

Loppis i Sörby!



                                                          Hej svejs i sommarvärmen!

Var faktiskt tvungen att gå IN och svalka av mig en stund. Det blir så otroligt hett på altanen så det är helt galet.

På förmiddagen var vi på gårdsloppis i Sörby i det underbara vädret. Vi gjorde några fynd men än har vi inte riktigt hunnit titta igenom vad det var vi köpte? Jag vet att jag köpte tre korgar till altanen att sätta olivträd eller lavendel i. Kommer bli jättefint. Ska bara bli av med den läskiga heltäckningsmattan som ligger där så man kan sopa rent och få fräscht.

Igår var vi i Gällersta forngård där de firade 100-års jubileum (?) och hade lite olika aktiviteter. Ponnyridning, åka vagn efter en traktor, dockteater och kakbuffé. :)

Det slumpade sig så att precis när vi kom ut till vår bil så kom mamma och pappa förbi och hade nog tänkt att bli bjudna på kaffe, men i stället fick de följa med till Gällersta.

Det var lite halvtrevligt, inte så mycket folk och absolut mest pensionärer. Isan vågade inte rida på någon ponny, men vi åkte i alla fall vagn efter traktorn. Och dockteatern var rolig tyckte hon.



En vacker gammal väderkvarn som utforskades.

Nu ska jag ta mig lite kaffe. Isan är inne på sitt rum och leker. Tror att hon också tycker det är varmt!

I morgon börjar jag sex så det blir tidigt i säng i kväll! Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar