torsdag 15 maj 2014

Truckkort!

Hallå där!

Ja, som rubriken lyder så har jag tagit truckkort idag! Det var sjukt kul! Vi har skrattat hela dan!! Och koncentrerat oss också förstås!

Det var jag och två kollegor från jobbet och ett gäng från några andra butiker i regionen som skulle få lära oss att köra truck. På tiden kan man tycka, men jag har faktiskt undvikit det med flit, eftersom jag har stor respekt för truckarna. Nåväl, nu ska jag väl kunna bemästra en?

Vår lärare M, var en man i sina bästa år. Tatuerad och piercad, med rakat huvud. Inte lika het som denna man tyvärr.


                         


                    Men å andra sidan var det lättare att koncentrera sig på vad han sa.

Först hade vi ett teoriprov där jag hade 23/25. Helt OK! Man behövde bara ha 20 rätt av 25 för att få kortet. Sen gick vi ner och körde gaffeltruck på lastkajen. Vi testade att lyfta pallar, en i taget och stapla på varandra. Svårt!!

Efter det gick vi in och körde en "ståtruck" som var superrolig!


                                              ledstaplare truck24

Vet inte de korrekta benämningarna på truckarna, hehe. Vi var i alla fall väldigt lättlärda tydligen, för vi hade tid till kl. 17, men vid två-tiden tyckte läraren att vi var klara! Men jag och A stannande kvar och körde några rundor till för att öva.

Vi körde väl i knappt en timme till innan vi gav oss. Sen var det dags att åka hem och till dagis vårfest!

Det var typ ett terminsavslut med presenter till fröknarna, lite korvgrillning och mingel med de andra föräldrarna. Inte så kul, direkt. Men det var ju fint väder i alla fall!

I morgon är jag ledig. Wiiihooo!! Skönt. Inga stora planer, men jag ska i alla fall klippa mig och så väntar en hemleverans av ny kamera - med cykel på köpet! Trevlig kväll på er!


                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar