fredag 2 maj 2014

Rund vas från H&M och godissvullande!

Gokväll!

Åh, så skönt med en ledig fredag! Isan och jag har grejat och donat hela dagen lång. Vi började med en tur till ICA för att hämta paket från La Redoute med massor av leggings till mig. Typ det enda plagg jag kan ha...Vi handlade lite rotfrukter och mejerivaror också, samt en supergod lagrad ost från Allerum.

                       

Utanför ICA på torget har de en liten fontän och några bänkar, samt en lekplats till barnen. Hittills har Isan varit för liten för att leka där, eftersom jag anser att om hon inte kan klättra upp själv så är hon inte mogen för den. Det är en sån där ställning med rutschkana, "bergvägg", rep och nät att klättra i. Men idag kunde hon själv klättra upp för bergväggen!! Min duktiga tjej!!

Sen åkte vi hem och åt lunch, och efter det tog vi en promenad med vagnen. Vi gick till jobbet och köpte tandpetare (!) och till Statoil och hämtade paket från H&M med duken och vasen som jag beställde när vi var i Stockholm. Det blev väldigt fint! Saknas bara blommor i vasen också!

Den här vasen har visst blivit väldigt populär, och finns förstås i olika prisklasser!!

                                   

                                       
                                                   Originalet, Dagg från Svenskt Tenn, 2800:-

                                   


                                                               Flora från MIO för 349:-

                         
                                                                              H&M 99:-

Fina allihop, men det beror ju helt på vad man vill lägga på en vas. Jag tycker att 99:- är alldeles lagom! :)

Efter pakethämtning stannade vi till i en stor lekpark där det gungades, klättrades och busades runt. När vi till slut gick hemåt så somnade hon i vagnen! Det blev dock inte mer än 10 minuters sömn, och det var tur eftersom hon blir väldigt svår att söva om hon sover middag.

Nu har jag svullat i mig massor av Dumle Mörk. Grrr... Ska göra LCHF vänligt godis i morgon. Tänkte testa att göra tryffel. Nu ska jag kolla på Benjamin i en Tango!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar