söndag 25 maj 2014

Mors dag?

God söndag kväll!

Har ni firat mors dag idag? Vi firade min mors dag igår, och mannens mor idag. Själv har jag inte blivit firad precis. Min man avskyr allt "påhittat" firande, säger han. Jag tror vet att han är ruskigt snål.

Sonen hade dock tagit bussen upp på stan och köpt USA-godis!! Tre olika sorters choklad hade han köpt. Ska försöka spara dem till på fredag!

                                          Amerikanskt Godis

                                          Amerikanskt Godis
Längtar till USA. Förhoppningsvis blir det en resa till Orlando i februari! Yay!

Hos svärmor fick vi jättegod mat, chilikyckling med jasminris och en sallad. Så himla gott! Receptet hon hade var helknepigt och jag vet inte hur hon fick till det, men jag ska försöka googla fram ett liknade. Gillar enkla rätter som "sköter sig" själva och ändå är riktigt, riktigt goda.

Det hade legat i en marinad i tre timmar och sen satte man bara in det i ugnen. Man behövde inte steka filéerna först. Isan åt också massor!! Det var så mört att det föll isär, typ som pulled chicken.

I sommar hoppas jag att vi kan övernatta nån eller några nätter hos dem. De har både gäststuga och husvagn, så sängplatser finns det. Sen på morgonen kan man ta en promenad ner till sjön och bada och sola hela dagen! Och så kanske grilla på kvällen!

Förut hade de stuga på Öland men det var ju så långt att åka så de sålde den, och nu har de byggt ett minst lika fint hus vid Vättern. Något närmare att åka till.

Vi ska också åka till svärfar på semestern, men det blir med flyg eftersom det är 100 mil upp till dem. Liiiite för långt för att åka bil tycker jag. Nu blir det bil till Stockholm och sen flyg till Lule. Det tar 1 tim. 20 minuter att flyga. Mot ca 13 timmars bilkörning.

                            

Sen är det ju lite roligare att flyga också. Att nöta mil efter mil i en bil är ju inte kul för någon.

Nej, nu är det hög tid att natta lillfisen. Visserligen sov hon i bilen både till och från farmor, men i morgon ska vi upp hyfsat tidigt. Ha en fortsatt skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar