lördag 10 maj 2014

Sovmorgon och bortglömt godis.

Godmorgon!!

Efter att ha varit tvungen att gå upp tio över fem, två dagar på raken så känns tjugo i åtta som en riktig sovmorgon!! Jag somnade dessutom strax före tio igår kväll, så jag känner mig verkligen utvilad!

Ingenting inplanerat idag, förutom tvätten då. Jag har delat in den i 5-6 högar efter färg, så nu har jag lite att pyssla med. Jag är lite rädd för det där med färger i tvätten. Livrädd att kläder ska färga av sig på varandra. Brrr...Ryyys. Nu har vi tex. fått en ny T-shirt på jobbet i limegrönt!! Vad ska jag tvätta den med? Vill inte att mina andra kläder ska bli limegröna. Och jag hyser ett stort motstånd mot att tvätta ETT plagg ensamt.

Mannen köpte en snygg tröja för flera månader sen. Röd med vit krage. Jag TÖRS inte tvätta den!! Och mannen verkar ha glömt bort den...

Och så är det ju vissa plagg som inte ska tvättas med sköljmedel. Bah.

                  
                                                         
                                                                     Favoritdoften!

Idag orkar jag inte köra LCHF. Det går hyfsat på jobbet. Förutom någon godisbit som slinker ner då och då förstås. Vet ni hur svårt det är när man jobbar på en arbetsplats som är full av godis som ligger överallt? Det är omöjligt att inte äta en liten bit ibland. Och igår kväll var det ju dags för fredagsmys. Isan har stenkoll!

Vi öppnade en chokladask från FAZER som jag fick i julklapp från jobbet. Inte min favorit, men några bitar kan man ju ta...Vet inte HUR mycket godis vi har i skåpen?? Jag brukar köpa när det är billigt. Det kan ju vara bra att ha hemma ifall man får gäster, eller om man ska hem till någon, men oftast glöms det bort. Och så börjar utgångsdatumet närma sig.

 Just nu har vi förutom chokladasken en ask med Dumle, två påsar med Dumle (hade glömt att jag köpt en ask Dumle), för att baka Dumlekakor med. Två påskägg från Cloetta, (halva priset efter påsk), en påse Werthers gräddkolor, två lådor med havrekakor som sonen sålde i skolan, samt lite goda bakverk i frysen!!

                             
Men bara för att jag inte kommer köra stenhårt idag så behöver jag ju inte frossa! Till frukost blir det mitt goda filmjölksbröd som jag bakade för ett tag sen. Mums! Känns ändå hyfsat nyttigt!

Och ikväll är det bestämt Melodifestivalen tror jag? Jag kommer faktiskt inte att titta i år. Känns totalt ointressant, även om jag tycker att Sannas låt är jättefin. Verkligen jättefin, så man får rysningar. Men jag känner mig totalt oengagerad. Får se vad det blir i stället. Eller så blir det Mello. Vi får se. Inget bestämt, som sagt.

Nej, nu är det hög tid för gofrulle! Ha en härlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar