fredag 16 maj 2014

Trött fredag.

Hej, svejs!

Fredagseftermiddag och trött!! Det har varit en intensiv dag idag och nu sitter vi i soffan och slappar. Eller sitter och sitter. Isan har minsann dragit filten över sig och somnat! Hmm...ska försöka att väcka henne om en stund. Annars kan det bli en lång kväll.

På förmiddagen var vi på Willys och handlade lite smått och gott. Sen åkte vi hem, lagade mat, åt och sen åkte jag till C för att klippa mig. Jag var hemma en timme senare och då gick vi ut på altanen för att fixa lite. Jag har köpt två baden-baden som vi skulle packa upp, och så hämtade vi en solstol som sonen har haft när han var liten, som stod i förrådet.


                                              
Och just när vi höll på där och grejade så kom det en liten lastbil med sonens nya cykel och vår nya kamera som vi beställt på El-Giganten!

                                  Canon Ixus 155 Kompaktkamera (svart)

Jag tänkte att sonen kunde fixa ihop cykeln på en gång, men det gick så klart inte. Vi hade inga verktyg som passade. Suck. Jag ska nog ringa till pappa nån dag och höra om han kan ta med sin verktygslåda hit. Har jag jättetur så kanske han skruvar ihop den med?

Av nån konstig anledning så bestämde jag mig också för att baka en vit kladdkaka under tiden, medan vi gjorde allt det andra...Den står nu på diskbänken färdig att provsmakas. Jag skulle dock behöva vispa lite grädde till, och då kanske jag väcker Isan? Dilemma.

Ja, nu är jag i alla fall heeelt slut! Orkar inte ens tänka på middag, men jag har i alla fall tagit fram en fläskfilé ur frysen. Nåt ska jag väl kunna fixa ihop??

Nej, nu MÅSTE jag nog ha lite kaffe och kladdkaka om jag inte ska somna!! Ha en skön fredag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar