onsdag 21 maj 2014

Kändistätt.

                                                         


                                                             Hallå där!

Oh, my, vilken underbar dag!! Nu har sommaren äntligen kommit till oss! Jag har varit ledig idag. Fick sova ända till tio över åtta (!), tog en lång frukost och sen en promenad till ICA för att hämta paket. Ny hoodie till sonen och kuddfodral till soffan. På ICA fick jag vara med om det märkligaste som hänt på jag vet inte hur länge.

När jag lämnade fram postavin så sa hon på posten: Jag tror jag har ditt paket här, jag skulle precis skicka tillbaka det. När jag kollade på det så såg jag att det var ett paket från ELLOS som JAG har returnerat för några veckor sen. Och det såg ju damen på posten också, att det INTE skulle till mig utan TILL ELLOS!

Hur egendomligt är inte det? Att mitt paket ligger där exakt samtidigt som jag kommer och ska hämta ett annat paket??? Jag hade nämligen INTE lämnat in det på ICA utan lagt det i brevlådan! Nu verkar det ha åkt runt lite överallt. Och jag undrade faktiskt varför ELLOS inte hade betalat tillbaka mina pengar. Nu förstår jag varför.

I helgen har det varit kändistätt på jobbet. Vi har ju vissa stammisar, Dermot, Jan Fares och Mathias Färm som dyker upp då och då, men i söndags kom en som jag aldrig har träffat förut - Häxan Surtant! Eller hon var ju sitt privat jag, men jag kände ändå igen henne. Hon är tydligen här i från stan, men bor inte här så vitt jag vet?

Min kollega säger att Tina Thörner brukar handla hos oss ibland också, men henne har jag aldrig sett. Eller så känner jag inte igen henne?

Sen har vi ju andra "kändisar", tex. Bläckvard.

                                            bläckvard

                                                                Och valrossen.

                                         
Valrossen är en gammal sur sossegubbe som ingen vill ha i sin kassa. Sjukt otrevlig. Men Bläckvard är helt OK!

Efter ICA besök stannade vi vid två lekparker och lekte ett tag. Och Isan var utan blöja hela tiden!! Hon har blivit jätteduktig att gå på pottan!!

Efter lunchen gick vi ut och blåste upp hennes lilla pool och sen har vi varit ute på altanen hela eftermiddagen. Jag har bränt mig lite på armarna och dekolletaget, men så hade jag inte smörjt in mig heller.

Tyvärr visade det sig efter ett tag att poolen var trasig, eftersom vattnet läckte ut. Prutt också. Nu måste vi jag rätt på en ny sån eftersom det ska bli 26 grader i helgen!!! Jippie! Och jag är leeedig!!!

Nej, nu måste jag städa upp efter middagen och hänga tvätten. Ska tidigt i säng. Börjar kl. 6!

                                                           Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar