torsdag 22 maj 2014

Tröttmössa.

God kväll!

Hur mår ni? Jag har haft en bra, men lugn dag på jobbet. Få kunder. Förmodligen pga. det vackra vädret. Det är en väldigt speciell känsla att cykla hemifrån 5:45 en sommarmorgon. Man är i stort sett ensam och det är alldeles tyst. Förutom fåglarna då. Underbart!

Jag och vännen B kämpar på med vårt evinnerliga sug och hunger. Det går inte EN dag utan en liten, liten godisbit!!! Varför är det så svårt?

Idag åt jag frukost först klockan halv tio när vi hade morgonmöte. Min vanliga blandning av keso, turkisk yoghurt och grädde. Med granola. Åt sallad till lunch. När jag kom hem var jag HUNGRIG! Jag och Isan provsmakade ekologiska russin från Saltå Kvarn, och tog en varsin banan. Inte det bästa valet, men bananerna började bli övermogna, och jag ville ju inte kasta dem!

                           

Till middag blev det en superenkel "fiskgratäng" eller vad man ska kalla det? Man tar en eller två burkar fiskbullar i buljong, gör en hollandaisesås som man sen häller över. På med riven ost och in i ugnen! Supergott! Jag serverade med ris (tog inget själv) och broccoli.

Men efter några timmar så är jag nu hungrig igen! Jag har ätit två rostade kesobröd med smör och ost och känner mig hyfsat nöjd, men inte helt. Ska göra en smoothie nu som jag kan ta med till frukost i morgon bitti.

Jag har tinat upp hallon som jag ska mixa med kokosmjölk och grädde. Det KAN inte bli fel!!! Måste ju provsmaka den förstås!

Nu ska jag kolla på Hela England bakar! Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar