måndag 12 maj 2014

Ny vecka!

Hello!

Då var det måndag igen då. Huga. Helgen gick alltför fort tyvärr. Igår var vi på garageloppis på förmiddagen. Isan var hos morfar under tiden och tur var det för det regnade heeela tiden! Vi hade med oss mamma och vi gick ändå i en  och en halv timme innan vi gav upp. Det var glest mellan borden vilket säkert berodde på vädret.

Mamma hittade en jacka som hon ska ha när hon promenerar, för endast 40:-, jag hittade en tunn tunika från Lindex för 20:- Snygg till jeans eller shorts i sommar! Sen köpte jag en ny burk till diskmedelstabletterna för 10:- Den vi har haft tidigare köpte jag på Åhléns och den är alldeles för stor tycker jag. Den är dessutom inte riktigt vit, utan mer gulvit. Så här såg burken ut som jag fyndade igår. Bilden har jag lånat från nätet.

                            

Jag skulle gärna vilja ha en snygg flaska till det flytande tvättmedlet också. Men det är ingen brådska. Förr eller senare hittar jag kanske det?

Efter loppisen åkte vi till McDonalds och köpte lunch. McDonalds firade 30 år och sålde Big Mac för endast 30:-!! Länge sen man kunde handla lunch till hela familjen för 120:-

Vet inte om det har med åldern att göra, men det är inte lika gott med snabbmat längre? Ärligt alltså, jag åt inte ens upp min hamburgare. Känns som det kvittar. Förr i tiden skulle jag gladeligen ha ätit den! Då tyckte jag att det var rena festmaten!!

Nu känns en hemlagad hamburgare såå mycket godare. Med fräscha ingredienser som man bestämmer själv.

                                              

På eftermiddagen åkte vi över till svågern (?) som fyllde år i lördags. Och fikade förstås. Mazarin och hembakad nougatkaka. Vi spelade några parti biljard innan vi åkte hem igen. Lugnt och skönt.

Nej, nu ska jag börja med lunchen. Kålpudding LCHF tror jag det blir! MUMS!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar