lördag 26 april 2014

Ledig lördag!

Godmorgon ljuva lördag!

Ingen sovmorgon idag när Isan tjoade redan tjugo över fem!! Vet inte om hon somnade om men det gjorde jag i alla fall! :) Strax efter sex ropade hon igen så då fick jag masa mig upp.

Vi låg och drog oss en stund innan det var dags för frukost som bestod av hallon (frysta från Eldorado är faktiskt de bästa!!), en skvätt grädde och turkisk yoghurt och hemmagjord musli. Fröknäcke med godaste osten på till det.


Och ett liiitet glas apelsinjuice till! Det är ju ändå lördag!

Kör redan min andra tvätt och kan nog se fram emot fyra-fem till under helgen! Har inte tvättat på några dagar nu så då blir det snabbt överfullt i korgen. Sonen är ju direkt hopplös när det gäller tvätten. Att det ska vara så svårt att lägga sin tvätt i tvättkorgen??? Jag får gå in och sanera hans rum när han inte är hemma och då kan man hitta mysbyxor, T-shirts, sturmpor och tröjor på det mest underliga ställen. Tillsammans med skålar med tveksamma innehåll i. En gång var jag tvungen att fråga vad det varit i skålen och det var tydligen cheerios och mjölk. Inte så fräscht...

Det kanske finns en anledning att tonåringar beter sig som de gör och att det kanske är för att man inte ska sakna dem FÖR mycket när de flyttar hemifrån??

Nu ska jag gå och göra mig i ordning och börja med lunchen som blir pasta med kräftstjärtar. Sen ska vi ta en sväng till Systembolaget och Stadium outlet för lite shopping. Ska köpa en flaska vitt till bror och svägerska och mannen behöver nya träningsbyxor.

                                                        Leth Duett Riesling Veltliner

Ikväll blir det Per Mobergs goda oxrullader till middag. Mums! Ha det gott i vårsolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar