torsdag 10 april 2014

Äppel eller vaniljmunkar? Eller båda!

Gokväll!

Hemma och vabbar idag igen. Isans förkylning vill inte ge med sig, och nu har hon dessutom smittat oss också. I morse vaknade jag redan klockan fem och kunde inte somna om. Grrr... strax efter vaknade Isan och då gick vi upp och åt frukost.

Mannen tyckte vi var helt tokiga som gick upp så tidigt, men vad ska man göra då? Man kan ju inte tvinga sig att sova?

Eftersom vi bägge två har gått här och snorat och hostat så har vi ju inte kunnat göra något kul alls. Kan inte ens läsa en bok för att jag har så ont i halsen. :(

På eftermiddagen tog vi dock en sväng till Coop (med bilen denna gång) för att småhandla lite. Även Isan la märke till att butiken är lite mörk när man kommer in! Helskumt. Vi gick runt lite i butiken och eftersom man inte hittar än så gick vi tillbaka till entrén och då sa hon: -Vad mörkt det blev! Jaa, det är mörkt vid frukten och delin. När man kommer fram längre bort mot mejeri och frysarna så ljusnar det. Lustigt.

Idag köpte vi med oss munkar hem till fikat. Isan fick välja vilken hon ville ha, och till mannen och mig tog jag vanilj och äppelmunkar. Jag ääälskar äppelmunkar!!! Sjukt gott!

                                             

Vi köpte även lite smågodis till påskäggen som ska delas ut på söndag (?!) eftersom jag jobbar påskhelgen och sonen är hos sin pappa då. Jag brukar göra en liten skattkarta med rim och så får sonen försöka lista ut var nästa lapp gömmer sig. Det brukar inte vara så svårt, men i år får han ju hjälpa Isan också!

När vi kom hem skulle vi fika men det visade sig att Isan inte alls gillade sin munk. Hon köpte en med rosa topping som inte var god alls. I stället nöp hon av bitar av den och tryckte ner dem i köksbordet. Men jag håller med henne. De med topping ÄR inte lika goda som de som är fyllda, eller de vanliga som är rullade i socker. Men det kan ju inte hon veta. Och att försöka förklara det för henne är ganska onödigt. Hon är nämligen otroligt envis! Men nu kanske hon vet till nästa gång?

Nehej, nu ska jag avsluta detta gränslöst trista inlägg. Må så gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar