måndag 21 april 2014

Glad Påsk!

Hej, hej!

Nu har jag jobbat heeela helgen och i stort sett hela påsken alltså. Påskstäming, om det finns någon sån, är absolut noll.

Inte ett ris, inte en fjäder har vi pyntat med. Det beror ju mest på att jag varit sjuk och inte orkat. Sen var vi ju borta förra veckan och nu har jag jobbat både långfredan, påskafton och påskdagen. Känns ju inte så meningsfullt att fixa i ordning nåt nu.

                        

Idag har vi tvättat, och ska tvätta mer (!) varit och storhandlat på Willys och varit in en sväng på Blomsterlandet. Nu har vi ätit lunch och jag sitter och samlar kraft för att gå ut på altanen och dammsuga mattan, samt plantera några blommor. Jag är verkligen ingen utemänniska!!

Alla säger att man ska var ute när det är så fint väder, men jag har ingen lust! Uääh. Vad är det för fel??? Jag är ju inte riktigt frisk än, det kanske är det?

Jag är så glad att vi inte har någon trädgård som måste fixas med. Det räcker gott med några krukor!


Idag har jag börjat med LCHF igen. OK, börjat dra ner på kolhydraterna i alla fall. Jag ska inte gå ut stenhårt så jag blir sådär vrålhungrig som jag blev första gången jag körde LCHF. I morse blev det surdegsbröd med ost och gurka, yoghurt med linfrön, hasselnötter och branflakes. Och juice. Inte så bra.

Till lunch åt vi korv, jag med keso och de andra med korvbröd. Vi var så hungriga när vi kom från affären så det fick bli lite snabbmat. Men ikväll blir det långkok. Jag gör pulled pork i ugnen som har gått halva dagen och ska går resten av dagen med. Till det blir det pommes för de andra och coleslaw för mig!

                                      
                                                             Rekommenderas!!

Nu ska jag slänga in ytterligare en tvätt och sen ska jag masa mig ut på altanen!! Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar