onsdag 23 april 2014

Carte d'Or Gelateria Strawberry & meringues!

Hallå där i vårsolen!!

Ledig från jobbet och har hunnit massor!

På onsdagarna går Isan till skogen med dagis så då får jag ett par timmar för mig själv, vilket man ju inte är bortskämd med!

Jag passade på att rensa ut lite grejer samt fotade dem för att lägga ut dem på Tradera ikväll. När jag sen hämtade Isan var de ganska sena så vi fick skynda oss hem och slänga i oss varsit kokt ägg för sen skulle vi till Erikshjälpen!

Jag har inte varit där på flera veckor så jag var riktigt sugen! Gjorde massor av fina fynd, men det tar jag i ett annat inlägg!

Efter Erikshjälpen åkte vi hem och åt en omelett lite snabbt och efter det har jag stått i köket. Jag har gjort fröknäcken och granola, samt salta mandlar att snaska på när suget sätter in.

Isabelle fick glass till mellis nu när vi var lediga och allt! Det fanns kvar lite i byttan från helgen då vi kalasade på Carte d'Or Gelateria Strawberry & meringues från GB. Sååå goood!

Jag är ju inget glassfan, men det här var gott! Ljuvligt krämig glass med jordgubbssylt och minimaränger. Smask, smask. Jag tog till och med en portion till!

                           
Vi fick provsmaka glassen via Smartson och fick välja på den och en annan sort med mandelsmak, typ mazarin. Jag hade gärna testat den med, men sonen AVSKYR mandelsmak så det fick bli jordgubb och det gjorde inget alls!

Jag kan alltså verkligen rekommendera denna supersmarriga glass att avnjuta i vårsolen!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar