lördag 12 april 2014

Rynkeby 50 Tropical!

Godmorgon!

Fortfarande sjuk(a). Jag är sjukare än vad Isan är, helt klart. Jag har hostat mig igenom halva natten känns det som och nu kallsvettas jag samtidigt som jag är varm. Jag HATAR att vara sjuk!!!

Och i morgon som vi äntligen skulle åka till min bror på kalas. Hoppas att jag blir frisk till i morgon så vi kan åka dit, men det känns inte så hoppfullt dessvärre.

I samarbete med Smartson har jag fått prova RYNKEBY 50 Tropical som är en nektar med mindre socker i än vanlig nektar. Jag har gått och sippat lite på den nu när jag varit sjuk och försökt att bilda mig en uppfattning om den, och så här tycker jag om den:

Fräsch, söt smak, främst av ananas. I början kunde jag ana en bismak av Stevia, som jag tycker smakar lite lakrits/anis. För mig är det inget problem eftersom jag gillar lakrits, men är man känslig för det så kanske man väljer bort den pga det.

När jag hade druckit av juicen flera gånger så kände jag inte smaken av Stevia längre. Kanske för att jag vande mig vid smaken?

Kalorierna är reducerade till endast 25 kcal/100g. och det är ju väldigt bra. Normalt sett är ju juicer rena sockerbomberna, även om det är naturligt fruktsocker i, och det går snabbt att komma upp i väldigt höga kalorimängder. Två glas juice till frukost är kanske inte så ovanligt att dricka för vissa? Låt säga att man som stillasittande kvinna ska ligga på ca 1600 kalorier per dag, då kan man ju inte dricka 200 kalorier till en måltid?!

Jag kommer absolut att köpa den här juicen igen. I alla fall till mig själv och mannen som också gillade den. Barnen har inte smakat den enbart för att sonen inte varit hemma och dottern sällan vill ha juice.






Näringsvärde per 100g
Energivärde 100 kJ/25 kcal Fett 0 g - varav mättat fett 0 g Kolhydrat 5,5 g - varav sockerarter 5,4 g Protein 0,3 g Salt 0,02 g Vitamin C 30 mg* *37,5% av rekommenderat dagligt intag
 Ingredienser
Vatten, äpple- (19%), apelsin- (17%), ananas- (5,5%) och citronjuice från koncentrat, banan- (1,5%), guava-, mango- (1%) och äpplepuré, passionsfrukt- och litchijuice från koncentrat, persikopuré och limejuice från koncentrat, sötningsmedel: Steviolglykosid och vitamin C. Pastöriserad.

Mitt omdöme är alltså fräsch, söt med smak av ananas. Kommer att köpas igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar