tisdag 31 oktober 2017

Spökfiasko och tandfen.






                                                                      God kväll!



Ska alldeles strax hoppa i  bingen men tänkte kika in en liten kortis. Vi har ju varit lediga TVÅ dagar i och med att det är höstlov = skolan stängd och igår var även fritids stängt vilket innebar att jag fick ta ut en semesterdag.

Igår hade vi planerat in en läskig eftermiddag med spök och döskallejakt i Wadköping och så spökvandring på slottet efter det.

Parkerade vid Wadköping och gick på jakt efter spöken och döskallar i de små röda husen i Wadköping, men jösses vad kallt det var!! Isan hade inga vantar, bara gympaskor på fötterna och  tunna leggings. Jag hade i alla fall dunjacka och vinterstövlar samt vantar, men frös ändå.

Att hon var klädd som hon var beror ju på hennes envishet. Hon frös minsann inte sa hon när hon gick ut på altanen för att känna efter. Men hon kanske lär sig. Det var flera "unga damer" som inte var rätt klädda för vädret. Hur som helst var det mysigt och kul och vi stannade även en stund i lekparken där hon åkte linbana fram och tillbaka.

Vid fyra började det bli mörkt och vi jag bestämde att vi skulle ta spökvandringen i morgon (läs idag) i stället. Det blev ju gnäll och tandagnisslan förstås men jag tror hon tyckte det var rätt så skönt ändå att komma in i den varma bilen.

Idag parkerade vi precis utanför slottet för att slippa gå i den bitande kylan. Glada i hågen gick vi upp för trappan i slottet och skulle köpa biljetter då det visade sig att det var slutsålt!! Gaaahhh...

Jag trodde att min sista stund var kommen och försökte febrilt hitta på nåt roligt att göra! Och som tur var fanns det lite andra grejer att pyssla med. Det var en sorts tipspromenad, kasta rispåsar i hål, disco, ansiktsmålning m.m.

Dessutom kom det ett stor mjukistorn som fantasifullt nog var döpt till "Tornis" om jag inte minns fel. Det skulle alltså se ut som ett av slottets torn fast i kramvänlig skepnad. Isan blev jätteglad och ville kramas!! Hon ääälskar alla såna där utklädda figurer oavsett vad de föreställer! 😊




                                     Nu ska först tandfen (jag) göra sitt jobb och byta ut en tappad
                                     tand mot en guldpeng. It´s a dirty job, but someone has to do it.





God natt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar