fredag 13 oktober 2017

Ekollon i motorn och paljettröja!





                                                                             Hej!

Äntligen fredagskväll!! Yay!! Det har varit en ganska hektisk vecka fast jag var ledig två dagar mitt i. På onsdagen åkte jag och besiktade bilen vilket gick över förväntan. Bara två ynka fel!! Än hänger hon med gamla Bettan. Är dock tvungen att komma tillbaka och visa upp bilen igen nästa vecka.

Jag svängde förbi verkstan innan jobbet igår och det skulle inte blir så blodigt sa de där. Puh. Det finns ju roligare saker att lägga pengar på än reservdelar till bilen. Tycker jag i alla fall.

En tokig sak som killen på besiktningen visade mig och Isan: I motorn låg det fullt med ekollon prydligt utplacerat där de fick plats. Vet inte vem som lagt dem där? Ekorre eller mus? Måste kännas jobbigt när jag åker iväg med matförrådet hela tiden?



Efter besiktningen var jag så glad och lättad så vi tog en sväng till Marieberg och shoppade lite. Hade nätshoppat på Lindex så jag hade ett paket att hämta där. Några leggings till lillfisen, nya BH:ar till mig och ett armband där hela vinsten går till cancerforskningen. Tycker att det är jättefint!


Köpte en topp till Isabelle också med paljetter som går att vända på så det blir som ett annat motiv.


Hon älskar den och har haft den både igår och idag. Får se om jag kan stoppa den i tvätten nu?

Igår när jag kom hem från jobbet hade hon gjort ett tackkort till mig där det stod: "Tack snälla mamma för tröjan!" Gulle!

Nu ska jag gå och hämta henne hos en kompis som hon följde med hem efter skolan. 

Sen blir det fredagsmys!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar