torsdag 26 oktober 2017

En tråkig vecka.






God kväll!

Visste att det var länge sen, men inte såå länge?

Den här veckan har jag varit hemma och vabbat eftersom Isan varit förkyld. Det började redan i fredags (torsdags kväll) då fröken ringde från skolan. Jag hade sagt redan på morgonen att hon var lite snuvig och så blev hon sämre under dagen.

Så vid ett hämtade jag hem en liten varm tröttis.

Fick ett tråkigt besked samma dag också, att min makes gammelmorfar somnat in. Inte helt oväntat eftersom han var 91 år men ändå så oändligt sorgligt
.

Och eftersom svärmor då är i Norrland på obestämd tid (nån vecka) så får mor och far ställa upp som barnvakt över helgen då jag jobbar. Ganska nyttigt för dem tror jag. De verkar inte vara alltför upptagna på dagarna enligt min mamma. 😊

Nästa vecka är det höstlov och skolan har stängt. På måndag är dessutom fritids stängt så då har jag tagit en semesterdag. På tisdag är min lediga dag så det blir en arbetsvecka på tre dagar. Precis som den här, och jag känner att det är alldeles, alldeles lagom. 

Ibland blir jag helt sjukt deprimerad när jag tänker på att jag har 18 år kvar till pension! Kan det verkligen vara möjligt?? Det känns heeelt orimligt med tanke på det känns som att jag jobbat i ca. sextio år redan??

Nu har ju dessutom regeringen verkligen flaggat för en HÖJNING av pensionsåldern!! Galet.

Jag vill gå i pension snart. Vid 55 kanske? Skulle vara otroligt skönt.

Nåväl, vad vet man om framtiden? 

Nu ska jag sluta svamla och gå och sova eftersom jag ska upp tidigt! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar