lördag 7 oktober 2017

Kebabstrut!





                                                                   God kväll!

Lördagen har varit precis så lat som jag önskade. Vi sov till halv åtta och åt frukost i säkert en timme innan vi masade oss över till soffan och kollade på datorn/TV:n. Tvättade lite och diskade undan och åkte och åt lunch på ett nytt hamburgeri alldeles i närheten.

Har köpt "Restaurangchansen" av en kollegas dotter och det måste utnyttjas. Det blev Kebabstrut som visade sig vara kebab och pommes plus sallad och dressing i en pappersstrut. Min mat var väääldigt välkryddad - men god. Lite för lite kanske för jag blev inte jättemätt och Isan åt upp hela sin med. Och hon är ju ändå bara sex år.

Lokalerna var fräscha, speciellt toaletten, hehe. MEN. Personalen bestod av två män, en yngre och en äldre samt två BARN?!!

Hade de ingen barnvakt eller? Lite skumt tyckte jag. Två flickor som såg ut att vara i 10-12 års åldern. De torkade av borden och serverade dessutom vid något tillfälle. Det som jag ändå tyckte var mest störande var att den yngre mannen talade elakt åt dem inne i köket. Hörde inte vad han sa men såg på hans ansiktsuttryck att han var arg. 😟

Hoppas att detta var en engångsföreteelse för det kändes verkligen inte OK. Men de kanske tyckte det var roligt att få hjälpa till. Vad vet jag?







Efter maten åkte vi upp till Sommarro och tittade lite. Isabelle ville gå upp till templet och titta lite. Det är verkligen supervackert där. Tyvärr var det väldigt kallt och rått så vi stannade inte länge. När vi gick mot bilen kom det ett gäng tjejer som red i skogen. Mysigt!! Jag vill också!



På hemvägen började det regna vilket jag i tysthet tackade gudarna för eftersom jag i ett svagt ögonblick lovat att gå till lekparken. Nu slapp jag det. 😊 I stället gjorde vi kaffe och varm choklad och kollade lite på film. Mycket trevligare!!

                        I morgon ska vi åka på födelsedagskalas vilket ska bli väldans trevligt!

                                                            Dags att krypa till kojs!




                                                  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar