fredag 6 oktober 2017

Donut worry!






                                                                God kväll!

Äntligen fredag! Och ledig helg! Så välbehövligt. Veckan har varit ganska jobbig om jag får beklaga mig lite. Mannen är ju i Norge så jag har ju fullt ansvar för lillfisen med hämtning och lämning och allt sånt. Svärmor avlastar när jag jobbar kvällar och helger, men det finns ingen tid till egentid.

I tisdags var vi ledig och åkte till Coop för att handla lite grann. Precis när vi var hemma så började det ösregna så då sa jag till lillfisen att vi fick sitta kvar i bilen tills det hade gått över. Vi kunde ju lyssna lite på musik?

Hon undrade om hon fick komma över till framsätet och det gick ju bra. Vet inte om hon råkade sparka till på ytterdörren när hon kröp över, men plötsligt for fönstret ner och vattnet forsade in på oss.

Elhissen är trasig så fönstret släppte taget och gick inte att få upp igen. Dyblöta sprang vi in och såg på när bilen blev lika blöt den. På insidan alltså. Suck.

Ringde svärmor eftersom hon är gift med händige herrn himself och han lovade att komma och fixa fönstret om några dagar.

Så nu har jag åkt till och från jobbet med rutan nervevad till hälften i regn (onsdags) i + 3,5 grader ( i morse). Som tur var så var det fönstret på passargerarsidan! Jag har nästan hoppats att någon tjuv skulle förbarma sig över min situation och krypa in genom fönstret och tjuvkoppla bilen och dra. Men icke.

Idag skulle då svärmor med make komma och fixa bilen. Gick till Coop för att köpa lite gofika och slog till på fyra nybakade sockermunkar. Döm om min förvåning då jag ska gå hem och där bara är tre (3) munkar är kvar i påsen!!!

Någon av mina ärade kollegor har alltså helt fräckt försett sig med en av mina munkar?! Som stod i en cellofanpåse vid min låda med mitt namn på. VEM gör så?? VEM tror att det är OK? Jag vet bara en person så jag frågade denne, men denna person nekade (såklart). Bah. Så tröttsamt. Får väl hoppas att den smakade bra då?


Och ja, jag vet. I-lands problem men ändå blir man lite surig.

Nu ser jag fram emot en lugn och skön helg utan några krav och måsten. 

Hoppas ni också får det!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar