tisdag 23 maj 2017

R.I.P. Roger Moore.





                                                                     Hej, svejs!

Ledig idag. Gick upp hyfsat tidigt och lämnade Isan på dagis eftersom de har Mulle på tisdagar. Gick hem och plockade, tvättade och gjorde de vanliga bestyren innan det var dags att hämta henne igen. Åkte faktiskt och åt lunch med mannen på thaistället som ligger alldeles i närheten. Orkade inte laga lunch till oss två.

Sen har vi hämtat passen och handlat och -såklart, lagat middag. Gjorde en supergod pasta som bara jag, än så länge, har ätit av. Isan ville inte smaka, sonen och flickvän hade nyss ätit och mannen skulle åka och träna först.

Pastan var ett vegetariskt recept som jag hittade här. Tack för det, det var faktiskt Jävligt gott! 😉

Känner mig lite bedrövad idag då Roger Moore har avlidit. Vet inte varför men han har varit lite speciell för mig och är, såklart, min favorit James Bond. Första Bondfilmen jag såg var Octopussy som kom 1983. Det var 15-års gräns på den men jag och min kusin smet in fast vi inte fyllt än. Vi var 13 resp. 14 år. Spännande värre!

När jag och mannen var i London för några år sen så besökte vi Harrod´s då det helt plötsligt blev helt tyst och allt liksom stannade upp och i en dörröppning kom Sir Roger Moore in. Det var som att en kunglighet steg in. Alla blev helt förstenade på nåt sätt! Det var innan alla hade smartphones så det var ingen som började filma eller fota eller så, utan alla bara fortsatte med sitt sen. Mäktig upplevelse.

                     Och den här tavlan pryder vårt vardagsrum. Tycker den är såå cool! 😍


Vila i frid.






2 kommentarer:

  1. Älskar också Roger Moore. Snyft, vad sorgligt att han har dött. Den sista gentlemannen...

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag vet. Han verkade alltid så vänlig, med glimten i ögat. Och alltid välklädd och stilig.

    SvaraRadera