torsdag 11 maj 2017

Dax för pass!





                                                      God morgon 11:e maj!


Och snötäcke på marken och bilarna utanför. 😐

Idag är vi lediga och ska fixa nya pass. Isans gamla är från när hon var åtta månader så det har hänt lite sen dess. Själv ser man väl ungefär likadan ut sen sist, tror jag? Ska försöka att se mindre kriminell ut på det här dock.

Nu för tiden måste barnen ha nya pass var tredje år, vilket ju är stup i kvarten tycker jag. Det är ju ganska dyrt att göra nya pass, tror de ligger på ca. 500;- styck. En onödig utgift. Det känns ju inte som att man får nåt nytt för de pengarna precis.

Nåt nytt som jag funderar på är faktiskt mörkläggningsgardiner till sovrummet. Idag lyste ju inte solen in direkt, men vid molnfria dagar så är det ju ljust vid fem och vaknar jag då har jag jättesvårt att somna om.

                              Har kollat lite på Jotex och hittat den här som jag tycker är fin!


Säljs i 1-pack för 249:- Den är 140 cm. bred så jag ska mäta om det räcker med en längd eller om jag behöver två för vitsen var ju just att solen inte skulle titta in.

Nu ska jag kolla lite mejl som kommit. Campadre har kampanj på Odd Molly. Brukar dock inte vara nåt för mig. Mest udda saker i små storlekar. Men man vet ju aldrig?

Ha en bra dag!




                                                                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar