lördag 6 maj 2017

Nya skor från KAVAT.





                                                                       Hej, svejs!

Ledig lördag! Halleluja! Och ledig igår med och i morgon! Så välbehövligt och skönt. Igår tog vi det verkligen lugnt och bara slappade hela dagen. Åkte till mamma och pappa och fikade, gick en sväng i Stadsparken och matade änderna och lekte i lekparken. En av andmammorna hade fyra bäbisar som simmade runt efter brödsmulorna. Tyvärr så kommer ju även fiskmåsarna när det vankas mat och det är inte fullt lika mysigt.

Änderna är så stillsamma och kvackar lite förnöjt medan fiskmåsarna flaxar helt hysteriskt och skriker rätt ut. Jobbiga typer. Mamma And försvarade sig och sina kycklingar med bravur om nån mås kom för nära. 💗

I stadsparken var det fullt med folk som hade brett ut filtar och det grillades och fikades och mystes. Sonen var där med några kompisar och spelade frisbee. 😊

Idag gick vi upp tidigt vid halv åtta och åkte till Willys jag och lillfisen. Ville komma iväg innan det blev för mycket folk i butiken. Och det lyckades hyfsat. Det tar ju alltid längre tid att komma iväg när Isan ska med. Särskilt när INGA skor passar!! Bah. Till slut tog hon förra årets ballerinor men när vi kom hem så sa hon att hon hade ont i fötterna och att de var för trånga. Och det visste jag ju innan.

Så idag har vi varit på KAVAT fabriken i Kumla och köpt ett par nya sandaler till henne. Hon provade några olika sandaler som låg i en fyndkorg men de var alldeles för smala för hennes fötter. Måste ha varit nåt fel på dem, för de kostade bara 149:-

 Sen provade hon ett par tygskor men de ramlade bara av när hon provsprang
med dem.

Det slutade med en liknande modell som hon haft förut och gillat, Blombacka heter de. De knäpps med kardborrband och sitter garanterat kvar på foten.





Fina!!

Jag behöver inte köpa några nya skor tror jag? Köpte två par nya sandaler förra året och ett par ballerinor så jag ska nog klara mig.

Däremot så köpte jag leggings på  Haléns där man just nu får 20% rabatt samt fri frakt när man handlar för över 500:- En bra deal tycker jag!

Använd koden 4920

Jag köpte tre par vanliga svarta leggings för det är typ det jag använder mest. Till nån tunika eller klänning. Så himla skönt. Och jag behöver ju aldrig tänka på vad jag ska ha på mig till jobbet för jag byter ju ändå om till arbetskläder där. Himlans bekvämt.

På eftermiddagen ska vi hem till svägerskan och fika lite. Kusin E fyller år men eftersom hon har flyttat till V-ås så har hon kommit hem över helgen och firar här.

Vi köpte ett presentkort på IKEA så kan hon köpa vad hon vill. Där kan man alltid hitta nåt. Särskilt när man som hon precis har flyttat hemifrån.


Ha en fortsatt skön dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar