måndag 15 maj 2017

Ny vecka, nya utmaningar! :)





                                                                God morgon!

Måndag, ny vecka och sista rycket innan jag får vara ledig i morgon. Har jobbat fredag kväll, lördag och söndag och ska jobba kväll i dag med. 😐 Många kvällar blir det.

Men det känns absolut lättare när det är ljust på kvällarna i alla fall. Har lagat middag både lördag och söndag kväll efter jobbet (sade hon stolt) och det är inte alltid jag orkar det när jag jobbat.

Ikväll kommer Linas Matkasse med mat för en vecka men sen får vi nog göra en paus eftersom vi ska resa bort. Det tycker jag är himla smidigt, att man kan pausa när man vill och sen boka på igen när det passar.

I morgon blir det dock inte Linas för då har vi bjudit hem sonens nya flickvän för första gången och hon är vegeterian. Jag har googlat lite på vegetariska maträtter och fastnat för Lasagne så det ska jag göra. Har köpt färska lasagneplattor och ost så nu ska jag bara komplettera med grönsaker. Det ska vara morötter och zuccini i, samt spenat och fetaost.  Det blir nog gott!


Lånad bild från http://helenasmat.blogspot.se


Veckan är full av aktiviteter så nån brist på fritidssysselsättning har vi inte. Ikväll är sista gympan för Isan, uppvisning på söndag. På torsdag är det vårfest på dagis efter jobbet och på lördag ska lillfisen ha kalas. Puh!

Känns som det verkligen ska bli skönt att bara ta det lugnt en vecka i solen! Längtar!! Idag ser det ut att bli en mulen dag. Regnet hänger i luften, men det verkar bara vara tillfälligt. Hade tänkt promenera till jobbet och det funkar nog. Ha det gott!




                               


😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar