torsdag 25 maj 2017

Hårfärg och Baby Foot.





                                                                 God morgon!

Kristi Himmelsfärd, röd dag, och jag jobbar. Men det gör mig ingenting alls. Får sluta två timmar tidigare än jag skulle ha gjort annars och tjänar dubbelt så mycket som en vardag. Yay.

Igår var jag däremot ledig. Men som vanlig gick det i ett. Isan skulle till dagis för att hänga med när hela avdelningen skulle gå till skogen och äta sin lunch där. Och det är ju superbra att hon kommer ut och rör på sig eftersom hon gärna sitter vid datorn annars.

Jag passade på att färga håret, vilket var evigheter sen så det var välbehövligt. Jag har hållit på och försöka täcka över de grå stråna med olika typer av make up för håret, men det blir inte riktigt lika bra. Jag har både spray och som ett puder, nästan som en ögonskugga och visst funkar de bra, men det är ju lätt att missa några strån.



Sen har jag gjort en sån där fotbehandling, sk. Babyfoot och nu är det i stort sett färdigt. Jag vet inte om ni vet vad det är, men det är som en plastsocka som är indränkt i nånting som gör att huden "luckras upp", det är nog hyfsat starkt för nagellacket försvann under behandlingen.

Man sitter med de sockorna på sig i 90 minuter och sen sköljer man av ordentligt och väntar...Det stod på förpackningen att det tog 3-15 dagar har jag för mig och jag märkte ingenting i början förutom att jag blev väldigt torr om fötterna.

Men. På den sjätte dagen hände det grejer! Hela huden lossnade och ramlade av, hehe. Mer än så beskriver jag inte för det såg ganska läskigt ut. Men det gjorde inte ont och nu är det klart och fötterna blev faktiskt mycket, mycket lenare.

Jag kan helt klart rekommendera dessa och jag tänker göra behandlingen igen, vid behov.



På eftermiddagen igår så gick jag och Isan till skogen igen. Hon visade var de hade varit tidigare på dagen och det var en helt ny del av skogen som jag inte varit i förut. Jag är helt fascinerad av "vår" skog som innehåller så mycket. Plockade årets första Liljekonvaljer. 😊

Köpte en ny vas härom dagen på Indiska som jag tyckte var så söt. Just nu står det smörblommor i men det byter man ut efter säsong.




            Man kan även ställa dem i olika former eftersom det är gångjärn mellan hållarna. Fin!

                                         Dags att göra sig i ordning! Ha en skön dag!



                                                  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar