söndag 5 november 2017

Lördagsshopping!





                                                                        Halloj!

Här har vi söndagslunk och tar det bara lugnt och har det skönt. Nåja, Isan har bästa kompisen här så lugnt kanske var att ta i. Men nu är de så stora att de sköter sig själva ganska bra.

Vi har precis ätit lunch med sonen och hans flickvän, innan de skulle vidare på kalas hos hennes pappa. Jag gjorde en Lasagne med Quornfärs och det blev förvånansvärt bra! Jag gör nästan alltid Lasagne på en sån där Knorr mix där man bara tillsätter färs, mjölk och vatten samt ost och det blev gott! Jag tror ingen skulle ha tänkt på att det inte var köttfärs i om jag inte sagt det?




Till Lasagnen åt vi vitlöksbröd, och så ställde jag fram små skålar med majs, gurka i stavar och paprikastavar. 

Igår var vi på en liten shoppingtur för att leta vinterjacka åt sonen. Vi åkte först till Lager 157 där han hittade en parkas för 500:- Kap!



Han köpte med en mössa


och en REA tröja!! 😊

Bra för min plånbok!!

Efter Lager 157 åkte vi till Marieberg och Toys R Us som har 25% rabatt på ALLT (nästan) denna helg. Jag har börjat lite med julklappar och passade på att fynda sånt jag vet att Isan önskar sig.


Hus och kattfamilj från Sylvanian families.

Köpte nåt från Shopkins men är faktiskt osäker på vad det blev till slut?? 😶 Det fanns så många att välja på och jag var lite stressad eftersom jag var tvungen att hitta något ganska snabbt innan Isan ledsnade på att vänta med storebror. 


Sen köpte jag ett halsband också, med katter (!).

På kvällen åkte vi hem till min kompis B som är gräsänka medans hennes man är i Japan. Hon bjöd på älgstek med potatisgratäng och rödvinssås. Såå gott!!

Isan tog om flera gånger. Och jag med. 😋

Vi var bara kvar till strax före åtta för då började det bli dags att åka hem och sova. Men det var trevligt även om det blev lite kort. 

I morgon jobbar jag och sen är jag ledig två dagar igen. Me like!

Ha det gott!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar