tisdag 28 november 2017

Play Doh och WoodWick.





                                                                    Hej, svejs!

Äntligen en ledig dag!! Har jobbat fredagskväll, hela lördagen, hela söndagen och måndagskväll. Puh! Humöret är bättre än senast jag var inne här, hehe. Svårt att ha sämre kanske. Förstår kanske nu varför jag reagerade så hårt på det som hände förra veckan. Det är väl den tiden i månaden...

Idag har jag i alla fall gjort lite ärenden. Varit hos optikern för kontroll av krånglande lins, köpt julklapp och varit på Mammografi. Var det verkligen två år sen jag var på det senast???

Till optikern åkte jag själv medan Isan var på lekis. Passade då på att gå in på Åhléns och köpa ett fynd som jag blivit tipsad om. Ett frukostset från Play Doh för bara 125:- Halva priset!! 😊

Isan kommer älska det!! 

De hade även extrapris på ett set med endast lera, men den var tyvärr slut. Annars hade jag köpt den med. Det är rykande åtgång här!

Efter optikerbesök åkte jag hem lite snabbt och slängde i mig lite kaffe och äggmackor till lunch innan jag hämtade lillfisen på skolan.

Hon fick följa med mig till sjukhuset medan jag undersöktes. Hon tog ett glas saft och väntade i omklädningsrummet medan jag var inne i undersökningsrummet. När jag var klar och kom tillbaka så hade hon "bäddat" med sin halsduk och jacka och lagt upp gosedjur och andra grejer på stolen som stod i omklädningsrummet. Där skulle hon sitta och mysa!

Hon tyckte att det gick alldeles för fort! 

Och det gjorde det. Inte FÖR fort, men fort. Och det gjorde inte SÅ ont som jag mindes. Sköterskan (?) var väldigt mild eller vad man ska säga?

Efteråt gick vi en promenad i duggregnet till Candles of Scandinavia outlet där jag aldrig varit förut! Har åkte förbi så många gånger men det har aldrig passat att jag har kunnat stanna till. Vi hade inte jättelång tid nu heller för vi hade en P-tid att passa, men var där i några minuter.

Jag kan konstatera att det nog var ½ priset på ljusen där i snitt. Jag köpte med mig ett stort ovalt ljus från WoodWick med vaniljdoft. Jag betalade 175:- för det och det är 120 timmars brinntid. Det tycker jag är ett ganska bra pris för butikspris verkar ligga runt 300-400:- 😉

Jag har aldrig haft ett sånt ljus förut men det verkar mysigt eftersom det ska knastra som en riktig brasa. Och är det nåt jag skulle vilja ha så är det en öppen spis, kamin eller liknande. Det behöver inte vara en riktig för det finns jättefina skorstensfria spisar med. Men det verkar så mysigt att gå upp på morgonen och tända spisen. 😊

Men än så länge får jag nöja mig med levande ljus!

Sista kvällen som gräsänka. I natt kommer mannen hem. Äntligen!! 💓

Isan har ritat kort och teckningar till honom som han ska få. Sötis.

God natt!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar