onsdag 22 november 2017

Att älta, grubbla och ta åt sig av hårda ord.





                                                                God kväll!

Jag har haft en jobbig vecka. Struntsaker kanske vissa skulle tycka och jag orkar inte gå in på vad som har hänt just nu. Jag är en ältare. Jag ältar och ältar och tänker och grubblar. Det enda som händer är att jag mår sämre och sämre, så jag måste ta mig ur det.

Har letat efter tips som gör en mer hårdhudad, då jag har och alltid haft en förmåga att ta åt mig av kritik och hårda ord. Jag önskar att det bara rann av mig, men i stället så ältar jag.

Jag läste några kloka ord när jag googlade lite: "Men se där, där flyger den dumma kommentaren förbi". Ska försöka tänka så nästa gång en person sårar mig med en kommentar. Vilken dum kommentar liksom. Vad dumt sagt av den personen, men inget som berör mig. Så skönt det skulle vara.

Ofta tror jag folk är tanklösa, säger bara vad som faller dem in, eller utan att veta något om bakgrunden till att saker är som de är.

Nåväl, nu ska jag sova på saken och se om jag mår bättre i morgon. Ibland kan sömn göra underverk med humöret. Och i morgon är jag ledig. Det ska bli väldigt skönt. Ha det fint!






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar