söndag 30 april 2017

Valborgsmässoafton!





                                                                     Hej, svejs!

Jaha, där försvann april också i ett nafs och så är vi redan framme i maj månad. Jag jobbade en liten kortis idag, mellan 12 och 15 bara men jag vet inte om det var det som tog musten ur mig? Är så himlans seg så jag vet inte hur jag ska orka med nåt "firande" ikväll?

Nog för att det blir väääldigt lugnt men ändå. Vi tänkte åka till Gällersta Forngård och kolla på majbrasa och fyrverkerier. Jag föreslog till mannen att vi kunde äta vår middag där - grillkorv (!) men det föll inte i god jord, hehe. Orkar inte laga mat VARJE  kväll!

Får se vad/om jag hittar på nåt innan vi åker? Tycker ju att han kunde hitta på nåt men den diskussionen ger vi oss inte in på nu. 😒

I morgon kväll kommer Linas Matkasse till oss med mat för fem dagar. Puh. Så skönt att slippa fundera på vad vi ska äta varje kväll. Annars tycker jag att vi tragglar med samma mat hela tiden: spagetti med köttfärssås, pasta med baconsås, fläskfilé osv. same, same. Tröttsamt.

Och så måste man ju handla hela tiden och alltid är något slut så man måste komplettera upp. Bah!

Ni får ju gärna komma med tips om ni har några? Skulle bli otroligt tacksam! 😌

I morgon är vi lediga och det ska bli 16 grader varmt!! Nu ska jag banne mig ta tag i Isans cykelträning. De hade inte ens plockat fram cykeln hos farmor igår och då går det ju inte att lära sig?

                                                               Ha en fin Valborg!


                              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar