lördag 22 april 2017

Söta presentpåsar.





                                                                         Hej, svejs!

Äntligen ledig!! Har jobbat hela veckan som vanligt, eller jag var kanske ledig i tisdags? Minns knappt. Veckorna är så lika tycker jag.

Jo, jag var nog ledig när jag tänker efter men gjorde väl inget särskilt. Var inne typ hela dan bara. Bakade bröd gjorde jag nog? Ja, just det. Ett matbröd blev det på slattar av mjöl och havregryn som stod och "skräpade" i skafferiet. Sötade det med honung och la i lite solrosfrön också. Riktigt gott blev det.

Igår när jag kom hem var svärmor här en liten stund. Hon hade varit och besiktat bilen så det var därför hon var i stan. Hon ville egentligen hämta Isan på dagis och åka och fika, men Isan ville inte. Hon ville hellre vara kvar på dagis och fika hemma! 😊 Och så blev det.

Idag har vi varit i Hallsberg en sväng. Jag är ju en planerare av rang och har redan börjat fnula på presenter till dagisfröknarna när Isan slutar nu till sommaren. De har varit helt fantastiska så jag vill ge dem nåt litet som tack. Fast jag är samtidigt kluven till det där med presenter. Jag vet att det är deras jobb och de får betalt, men jag vill ändå ge nåt som visar att vi verkligen uppskattar dem.

Vem blir inte glad för en liten present liksom? Det blir absolut inget extravagant och nåt personligt är också svårt eftersom man inte känner dem så privat, så det får bli nåt som passar de flesta.

Hittade passande presentpåsar på Dollarstore att lägga presenterna i. Cremefärgade med snirklig text "you are my person". Ett citat från Grey´s Anatomy tror jag det är. Och det stämmer bra tycker jag.


Köpte också lite kalastillbehör till Isans födelsedagskalas som är i antågande. Typ om en månad ungefär, men det är så skönt att ha sånt där klart och slippa ut och leta i panik. Hon vill bjuda på korv med bröd först och sen ha glassbuffé!



Små vimplar och Eiffeltorn att dekorera med. Kanske kan skriva nåt på den lilla påsen?

Köpte vimplar att sätta i taket också. Allt kostade mellan 10-20:- Perfekt!

Som traditionen bjuder åt vi lunch på Enelly´s. Jag och mannen åt likadana hamburgare Italian style med bacon, ost och färskost med soltorkade tomater. Yammi! Isan åt chicken nuggets, as usual, och mjukglass till efterrätt.

Nu är det dags att laga middag! Ha en trevlig lördagskväll!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar