måndag 17 april 2017

Annandag påsk.




                                                                   God morgon!


Ja, här jobbas det och jobbas. Inget Påskfirande precis. Har jobbat långfredagen, påskafton, påskdagen och så nu annandag påsk.

Mannen undrar om det verkligen är möjligt att jag inte jobbar heltid? Ja, det undrar jag med ibland.

Och inte har det varit en kotte på jobbet heller så dagarna har gått sjukt sakta.

Igår åt vi i alla fall lite "påskmat". Om man nu kan räkna gravad lax och några ägghalvor för påskmat? Sonen kom hastigt över en stund och åt med oss vilket var väldigt trevligt då han inte synts till på över en vecka.

Han har träffat en ny flickvän och verkar upp över öronen kär så det är väl förståeligt. Han gjorde dock slut med den förra bara dagarna innan den nya dök upp så det har varit lite infekterat kan man lugnt säga. Men nu verkar det mesta ha löst sig, även om den förra flickvännen tydligen aldrig mer vill se honom. Ack, den ungdomen.

I torsdags åt vi också påskmat förresten. Efter att jag varit hos optikern åkte vi till Strike & Co och åt buffé där. Träffade min kollega A där som också skulle äta och sen bowla. Kan tänka mig själv att åka och bowla snart för nu är Isan så stor att jag tror hon skulle fixa det.

Och igår åkte vi faktiskt till Lager 157 innan jobbet för att köpa en varsin rygga till mig och Isan.

Det blev en rosa till henne och en grå till mig. Eftersom jag inte har nån cykel längre så får jag väl gå till jobbet då. När det blir varmare alltså. Eller så kan jag ha ryggsäck när jag cyklar med för den delen. Den rymmer rätt mycket så det är himlans praktiskt.


Nu har jag druckit upp mitt kaffe så nu ska jag hoppa in i duschen!

Ha en fin dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar