onsdag 29 mars 2017

Finare hy med AHA?





                                                          God morgon onsdag!

Oj, vad dålig jag har varit på att uppdatera senaste veckan!! Det beror både på att det bara rullar på här, med andra ord så har det inte hänt nåt särskilt och så beror det på att lillfisen brukar sno datorn för mig!

Nu har hon åkt iväg med dagis för att gå på ett uppträdande av niondeklasselever på en skola i stan som skulle framföra något av Astrid Lindgren och jag är ledig! Ska hämta henne vid halv elva så det blir ingen lång stund. Men kanske jag hinner plocka lite på hennes rum?

Cykeln har jag inte hört något mer om och nån ersättning fick jag inte eftersom den var "så gammal". Blir till att köpa en ny då för nu börjar det verkligen bli cykelväder ju. Igår var det jätteskönt ute och på lördag ska det bli 18 grader varmt! Lovely!

Jobbar visserligen men kan ju promenera till och från jobbet så man får njuta lite grann?

Igår fick jag hem en produkt från Paula´s choice som jag beställt från Skincity. En peeling med AHA-syra som ska hjälpa huden att bli jämnare i hudtonen, mjuka upp fina linjer etc. Den innehåller hela 8% glykolsyra vilket jag tycker låter ganska mycket, men det ska tydligen gå att använda den varje dag.

Jag testade den igår kväll och, helt otroligt, men jag tyckte faktiskt att jag kände en skillnad! Jag får ju fortfarande utbrott ibland, även om det blir mer och mer sällan och det är djupare rackare som sitter liksom under huden och inte går att göra nånting åt. Bara att vänta ut (och sminka över), men nu tyckte jag att "en böld" som jag har kvar kändes något mindre?

Tänkte låta sonen använda den också och se om han också får nåt resultat?



Det man ska komma ihåg är att skydda huden i solen eftersom den kan bli lite känsligare. Och så kan man börja lite försiktigt och smörja varannan dag i början om man märker att man reagerar på den. Jag kände inga stickningar alls eller upplevde någon rodnad och jag har ändå känslig hy, så jag kör väl på då.

Nej, nu ska jag njuta av en god frukost i lugnet före stormen!

Ha en skön dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar