tisdag 7 mars 2017

Rester av Risoni.




                                                               God morgon!

Då kör vi några jobbdagar igen då. Var ledig igår och passade på att åka och klippa mig hos C utanför stan. Isan följce med och satt så fint och tittade på surfplattan under tiden. Jag klippte av en rejäl bil, säkert en decimeter. Men det ville jag för håret var alldeles för långt och tungt. Det bara hängde och jag har det ALLTID i en tofs.Vill kanske kunna ha det utsläppt nån gång också.

Gjorde en god lunch av rester ur kylen. Hittade inspiration här och gjorde ungefär likadant. Jag hade en stor bytta med risoni och två tjocka grillkorvar i kylskåpet. Korvarna skivade jag och fräste i lite smör. Klyftade en lök och fräste en burk champinjoner. Jag la allt i en stor gryta och hällde i en burk krossade tomater, kryddade med chiliflakes och en buljongtärning och så hällde jag ner svarta oliver och risonin. Det blev jättegott!

Så himla bra att kunna kunna ta vara på rester i stället för att kasta!


Bilden är lånad från http://www.tasteline.com

Nu ska jag göra mig i ordning och åka. Längtar till torsdag då vi åker till Stockholm några dagar och kopplar av! 

Ha det fint!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar