lördag 11 mars 2017

Quality Hotel Friends.





                                                        God morgon lördag!

Och final i Melodifestivalen! Vi är mitt uppe i det eftersom vi bor på  Quality Friends hotel precis bredvid Friends arena där finalen går av stapeln i kväll!

Jag hade inte en tanke på det när jag bokade, men det har bara varit en positiv upplevelse. Massor med folk, mest barn med sina föräldrar/mor/farföräldrar, personal med lösögonfransar och peruker och så strömmar det schlagers ur högtalarna!

Men. Igår morse vaknade vi av att Isan kräktes. Hon vaknade på natten och sa att hon hade ont i magen. Då var klockan runt fyra. Sen somnade hon om och vaknade vid sju och kaskadkräktes.

Inte helt oväntat dock eftersom de var åtta barn på dagis av kanske 30 annars i onsdags när jag lämnade henne. Jag var tveksam till att lämna henne, men vad skulle jag göra?

Så igår låg vi i stort sett på rummet hela dagen. Vi lyckades gå till frukosten som var ganska folktom då och satte oss för oss själva i ett hörn långt i från de andra gästerna.

På eftermiddagen gick mannen ner till köpcentret och köpte varsin macka åt oss som vi intog i sängen. Inte Isan förstås, hon åt inget på hela dagen. Endast en klunk vatten då och då. Och så sov hon. Hon kräktes vid två tillfällen till, men sen lugnade det ner sig.

Nu har hon sovit hela natten och vi har varit och ätit frukost. Hon petade i sig lite melon och färsk ananas och ett glas oboy.

Hon är dock pigg som en lärka så det verkar ha vänt helt igen. Skönt.

Vi skulle ju gå hela dagen på Mall of Scandinavia igår, men det blev ju inget av det förstås. Vi hann dock gå lite på torsdagen och så ska vi gå dit nu en stund när det öppnar.

På torsdagen gick vi bl a. på Disney Store där Isan fick välja en leksak. Hon valde en hundbur med Fifi, Mimmis hund, med matskålar, halsband och rosetter att sätta på Fifis öron. 😃



Hon fick också ett halsband på Glitter och jag köpte en ny halsduk på Indiska.



På kvällen åt vi på hotellet och det var jättemysigt. Supertrevlig personal, mysiga lokaler och god mat.

Jag åt en cesarsallad, mannen en hamburgare och Isan köttbullar och potatismos med brunsås och lingon till. Lingonen kom i en lite hink bredvid, precis som ketchupen till hamburgaren. Gulligt.

Isan slukade hela sin portion, hon tyckte det var supergott!! 😊

Nu ska vi snart gå ner till Mall of Scandinavia igen och kolla lite mer. Har nog bara sett en bråkdel av det. Vi hade tänkt att åka till Fjärilshuset också men det blir nog inte av nu i och med att hela dagen gick bort igår. Men det står väl kvar till en annan gång.

Jag är bara tacksam att Isan är frisk igen och att mannen och jag verkar ha klarat oss (?). Det återstår väl att se i och för sig.

Här skiner solen och jag tror att den kanske gör det över hela landet? Önskar er en fin dag!



                                                   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar