lördag 4 februari 2017

Mello, första deltävlingen!




                                                                Hej hopp!

Då var det redan lördagskväll! De här dagarna har bara visslat förbi. Igår blev det så himla konstigt för Isan somnade redan klockan FEM på eftermiddagen! Visserligen var hon ju sjuk i början på veckan och så började vi tidigt igår morse så det kanske var därför?

Jag somnade väl vid tiotiden och runt halv elva ropade hon (från soffan där hon somnat) -Mamma, är det morgon?

Det var det ju inte men konstigt nog så somnade hon om utan problem och sov ända till sex i morse!

Nu snusar hon gott efter en heldag på IKEA och Marieberg med farmor som varit barnvakt medan jag jobbat. De hade ätit korv och glass och så hade Isan fått sina efterlängtade rävar som hon önskat sig så hett! Hon har helt snöat in på rävar???
Just nu sitter jag och kollar lite på första deltävlingen av Melodifestivalen och jag kan säga direkt att jag har två favoriter. Först och främst Dinah Nah med låten One More Night som jag tyckte var riktigt bra. Men kan det bli annat när Dr Alban varit med och gjort låten?? 😊

Här kan du höra ett litet klipp från den. Det kommer säkert en fullversion alldeles strax men håll till godo så länge!



Sen tyckte jag att den sista låten Hold on med en debutant som heter Nano var bra. Resten av bidragen var mindre bra för att uttrycka det diplomatiskt. 

Efter Melodifestivalen börjar en ny serie som jag tänkte se. Ett kostymdrama som utspelar sig i London på det femstjärniga hotellet Halcyon. Årtalet är 1940 och det är krig i Europa. 
Kan kanske bli en ny favorit efter Downton Abbey? 


I morgon kommer mannen hem! 💕

Ha en fortsatt skön kväll!



P.S. Vafalls? Dinah Nah ÅKTE UT???? Och Det vet du gick vidare???? Huuur röstar svenska folket?
😠

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar