lördag 25 februari 2017

Veckan som gick.





                                                              God morgon lördag!

Och ledig helg!! Verkligen välbehövligt känner jag. Veckan har inte varit så kul på jobbet och jag börjar känna mig sjukt less på det. Vi är kort om folk, ena STF är fortfarande sjukskriven på heltid, men ersätts inte fullt ut. Chefen har haft semester denna vecka och han ersätts inte heller.

Det innebär givetvis att vi är färre "huvuden" i butiken så man får stressa som en galning. Sen har de bytt ut skyltsystemet från att ha ett enkelt program där skyltarna som ska skrivas ut visas med bild, precis som de ser ut, till att det bara står en kort text tex. godis. 💩

Då måste man leta lite och kolla om det är rätt godis, för det kan ju vara flera sorter. Alla annonsvaror fanns dessutom inte med bland skyltarna så då fick jag ändå sitta och skriva egna manuellt. Suck. Det tar sån tid!

Igår kom ju dessutom lönen så det var långa köer från att vi öppnade till jag slutade. Jättebra för butiken såklart, men man blir helt utmattad.





Men nu är vi lediga och jag ska försöka tina upp lite i humöret. Isan och jag har bubblat i badkaret och nu sitter jag med en ansiktsmask och en kopp kaffe.

Ska ta en sväng till Coop och handla lite så jag kan baka tårta till i morgon. Jag har nämligen fyllt år också här i veckan vilket passerade ganska obemärkt. Av mannen fick jag en bukett rosa rosor, trisslotter och så hade han köpt en tårta, typ prinsess med blåbär. Ett stillsamt firande! ❤

Tänkte prova att göra en egen hallonmousse med färskost som verkar fräsch. Och så blir det glasscreme i det andra lagret. Och färska bär ovanpå! Slurp.

Ikväll ska vi till mannens systerson som fyller 11 år, och där blir vi bjudna på middag. Trevligt. Ska bli väldigt skönt att sätta sig vid dukat bord.

Nej, nu måste jag rycka upp mig lite. Solen skiner ju!! Det blir en härlig dag, tror ni inte? 😙




                                                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar