tisdag 28 februari 2017

Helgen som gick...





                                                                     Hej, svejs!

Ledig dag idag och har verkligen varit leeedig! I helgen som gick var jag också ledig men det var så mycket att göra. Tvätta, handla och städa och på kvällen åkte vi hem till mannens systerson som fyllde år. Där blev vi bjudna på god mat och hade jättetrevligt. Så himlans skönt att bara sitta ned och "bli serverad".

På söndagen hade vi gäster här så då var det vår tur att servera. Men vi bjöd bara på fika och mest köpebröd faktiskt. Gjorde en gräddtårta med hallonmousse från grunden, men i övrigt inget avancerat. Hallonmoussen gjorde jag av passerade hallon, florsocker och färskost. För att den skulle bli stadig så var det gelatin i och så vispad grädde. Receptet hittade jag här.









                           Fick massor av fina blommor, presentkort på Fratelli och pengar. 😊

Idag har jag varit och tagit bort röda blodkärl på näsan. Gjorde det för ganska precis ett år sen och blev jättenöjd, men nu har det dykt upp nya. Jag har väldigt känslig hy så det kanske beror på det.

Isan håller som vanligt på och drar i mig och härjar så jag måste avsluta. Jag berättar mer om behandlingen när jag får tillfälle. Vi hörs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar