måndag 6 februari 2017

På´t igen bara!





                                                                       Hello!

Ledig idag. Har tvättat och bakat och lagat mat och följt med Isan till gymnastiken så "ledig" vet jag inte om jag var precis. Men jag var inte på jobbet i alla fall. 😊

Försökte mig på att baka igen då, fast jag nästan svor på att aldrig mer baka efter förra veckans fiasko. Och det blev inte mycket bättre nu. Idag bakade jag/vi kolasnittar och After Eight kaka i långpanna. Kolasnittarna blev OK även om mormors är godare enligt Isan. After Eight kakan var inget särskilt alls och jag ångrar djupt att jag "slösade" mina After Eight på den.

Just nu i alla fall. Ska smaka dem igen om nån dag och se om jag tycker de är godare då? Tycker nästan alltid att det är så att när nån annan lagar eller bakar nåt så smakar det ljuvligt, men inte när jag själv gör det? Tyckte dock att själva kakbottnen blev torr och i receptet stod det att den skulle bli lite brownieaktig och seg, men det blev mer som en sockerkaksbotten.





Jag har aldrig gjort brownies men gör man en kladdkaka så vispar man inte ägg och socker pösigt som man gör i en sockerkaka utan då rör man ju bara ihop. I den här kakan skulle det vispas. Och jag brukar göra som jag blir tillsagd. 😐

Men! Jag ger inte upp! Jag har fler recept som ska provas. Håller nämligen på att baka upp allt i skafferiet så här inför våra födelsedagar. Näst på tur står havrekakor med nougattopping. Det ska vara en superenkel kaka som inte går att misslyckas med. Inte än då.

Sen tänkte jag göra en vanlig gräddtårta med jordgubbsmousse, vaniljkräm och blåbär på toppen. Eller andra färska bär. Får se vad som finns i butiken.

Igår kom mannen hem efter att ha varit borta i exakt en månad. Vi satt uppe och pratade till klockan ett innan vi kom i säng så det var skönt att vara lediga idag. Var lite trött när Isan vaknade. Nu har vi inget inbokat förutom massor av födelsedagskalas framöver. Känns om att någon fyller typ varannan dag.

Är dock sugen på att göra nåt, kanske en liten kryssning eller nåt? Isan har aldrig åkt båt så det skulle kanske vara spännande?

                                       Den här veckan jobbar jag bara tre dagar. Skönt!!


                                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar