onsdag 9 november 2016

Nybäddat och nya sänggavlar?




                                                                   Hej, hej!

Ledig idag med! Yey! Så himla skönt att sova till man vaknar av sig själv och bara ta dagen som den kommer.

Bytte sängkläder idag så ikväll har jag en renbäddad säng att krypa ner i. Finns det något bättre?

Härom dagen när jag kom hem så hade sonen möblerat om på sitt rum och det blev faktiskt jättebra?!

Han hade vänt på sängen och ställt den längs väggen med fönster i stället för mot väggen, och så hade han flyttat sitt lilla skrivbord och TV-bänken. Den står visserligen liiite inklämd kan jag tycka, men är han nöjd så är jag nöjd. Nu har han i alla fall frigjort mer golvyta (att slänga smutstvätt, gamla PET-flaskor och chipspåsar på).

Det han saknar är en sänggavel kan jag känna. Dels för att det är snyggt men även för att det skyddar tapeten mot slitage och fläckar. Jag har googlat runt lite och letat efter en snygg sänggavel och hittat både gavlar och sängar.

                                                         Den här tycker jag är jättesnygg!
 
                                  Passar bra i ett tonårsrum tycker jag med det lite grova tyget.

Passar till 120 cm. säng och kostar 1895:-

Vår säng skulle bli toppsnygg med den här:

Passar till 180 cm. säng och kostar 2085:-

I mitt sovrum vill jag ha ljusa, milda färger som känns fridfulla. 

Med en sänggavel förändrar man hela rummets utseende på ett enkelt sätt. Man kan antingen fästa sänggaveln vid sängen eller bara ställa den bakom.

Bägge gavlarna finns att köpa här och därifrån har jag även lånat bilderna.

Isabelle blev förstås avundsjuk på sonens ommöblering och ville såklart också göra om. Tyvärr så tror jag att det blir svårt då hennes rum är så litet. Ny tapet ska hon få, det är inhandlat och klart. Bara själva jobbet kvar. Men möblerna får nog stå där de är. När sonen så småningom flyttar hemifrån (?) så får hon ta över hans något större rum. Men det kan förstås dröja många år. :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar