tisdag 8 november 2016

Docksulky.




                                                                God morgon!!

Idag är vi lediga och jag tänkte låta Isan slippa följa med till skogen. Hon säger själv att hon inte vill följa med och det är ju inte obligatoriskt så då struntar vi i det. Här ligger det ett tunt snötäcke och det virvlar runt några små snöflingor. Det verkar vara lite, lite blåsigt fortfarande också. Det har ju varit så himla råkallt de senaste dagarna så det nästan varit en plåga. Jag avskyr ju verkligen kyla över allt annat.

Igår var det knappt en kotte på jobbet på eftermiddagen. Jag tror att det har med vädret att göra. Man går helt enkelt inte ut om man inte måste?

Vi ska i alla fall ut idag. Vi ska hämta ett paket till Isabelle med en ny docksulky då hennes gamla "råkade" gå sönder förra veckan. Den var verkligen jättegammal, kanske 25 år så nästan antik. :)

Sonen fick den när han var liten av en kompis till mig vars barn hade lekt med den så ja, säkert 25 år har den hängt med. Och nu var jag lite ovarsam med den så den rasade ihop. Isabelle var otröstlig och eftersom hon leker mycket med den så fick jag köpa en ny på en gång! Tack och lov för nätshopping!


Endast 99:- och gratis frakt till posten! Från Lekmer. (Ej sponsrad!)

Vi ska också handla lite grejer så vi kan börja med lite julgotter. Hade ju tänkt börja lite redan i helgen men Isabelle var hos en kompis på lördagen och så hade hon en kompis här på söndagen och jag tycker det vore mysigt om vi gjorde det tillsammans, så jag sköt upp det lite.

Förutom knäck och snöbollar ska jag testa skumtomtefudge tänkte jag. Kul med nåt nytt!

Nu ska jag meddela dagis att Isan är hemma idag. 

Ska visa er en klänning jag beställt också!

Vi hörs senare!



                       



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar