tisdag 8 november 2016

Ljuvlig knäck och julklänning från Ellos!




                                                                    God kväll!

Vilken skön dag vi har haft idag! Så himla skönt att vara ledig och bara vara. På förmiddagen gjorde vi våra ärenden och sen var vi inne och grejade på eftermiddagen. Hann dock bara med att göra knäck, så resten av julgodiset får vänta. Knäcken blev ljuvligt god och alldeles perfekt i konsistensen:

   
                                                              Klassisk julknäck

                                                    2 dl. socker
                                                    2 dl. sirap
                                                    2 dl. vispgrädde
                                                    2 msk. smör
                                                    1 dl. skållad och hackad mandel

Rör ihop socker, sirap och vispgrädde i en tjockbottnade kastrull. Låt koka utan lock i ca. 20-30 minuter. Använd gärna (helst) en termometer för ett perfekt resultat. Koka knäcken tills termometern visar 124 grader. Rör ner smöret och mandeln. Häll upp i knäckformar och låt svalna. Njuuut!

Härom dagen beställde jag vad jag tror kommer bli min jul/nyårsklänning i år! Googlade runt lite och fastnade för den här från Ellos:

Förutom att den är fin med den vackra spetsen så tänker jag att mittsömmen fram kanske "förlänger" lite, och knytbandet ger en illusion om en midja. Mina armar har jag inga bekymmer med så de kan vara bara. Återstår att se om den nu sitter bra då? Priset var mer än godkänt: 399:-

Såg en till som jag gillade som jag tycker påminner lite om kronprinsessans klänning som hon hade på prinsdopet:

Lite samma tänk där med sömmen i mitten och så skärpet i midjan. Från NOA NOA och kostar 1499:- 


Ytterligare en vacker klänning om man gillar långklänning.


Riktigt bra pris, endast 799:-

Nu ska jag gå och lägga mig. Ska bara ta EN knäck till...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar