söndag 20 november 2016

En skön helg.





                                                                      God kväll!

Här har vi sköna söndag i stilla mak. Väntar på lasagen som står i ugnen. Är utsvulten. Isabelle frågade vad vi åt till lunch och då kom jag på att vi inte egentligen ätit någon lunch, utan slarvat lite och bara ätit mackor! Inte bra. Det blev nån slags brunch där vid halv ett och sen har det inte blivit mer, men nu snart så.

Idag hade jag tänkt att vi skulle ta en promenad till skogen eftersom det var så skönt väder. Solen sken och det blåste inte vilket är ganska ovanligt. Efter en lång påklädnadsprocess med overall, vantar och mössa, nej, inte den mössan och luvan ska vara på och jag vill INTE ha fläta, så kom vi ut. Men vi kom bara utanför dörren så kliade det på benet UNDER overallen och av med vantarna och upp med byxbenet och hej och hå. Suck.

Vi gick in igen och bytte om och tog bilen i stället. :( Efter att vi hade plockat lite mossa så åkte vi till Blomsterlandet för en liten titt och en sväng till Willys.

Köpte bara en vit Hyacint på Blomsterlandet för att tjuvstarta julen lite. Tänkte plocka fram adventsstjärnorna på torsdag när jag är ledig, för sen jobbar jag på helgen. :(





Bricka från loppis, doftljus och hyacint"kruka" från Sebnini of England, ljuslykta från ICA.

Igår var vi på höstmarknad på Örebro Waldorfskola där det var massor av mysiga aktiviteter. Det var sagoskog och fiskedamm och så var det försäljning av egengjorda saker. Jag köpte ekologisk müsli och Isabelle köpte en klubba. Hade gärna handlat lite hemmagjord choklad också men till det bordet kom vi aldrig fram. Det var proppat med folk där. :)

Jag tycker det är kul att åka på såna där evenemang och är glad att folk fixar och ställer upp med sin tid. Den här sagostigen och fiskdammen hade de verkligen lagt ner sin själ på. Vid fiskdammen köpte man ett spö hos en sjöjungfru, sen visade en fiskare in oss i ett mörkt rum där vi fick gå på träbänkar. "Havet" var fullt med papperspåsar, fiskar och andra havsdjur och så fick man fiska upp en påse med sitt spö.

Sagoskogen var ett mörkt rum full med riktiga granar, ljusslingor och små djur och tomtar lite här och där. Isabelle älskade det!

Oh, nu är lasagnen klar! :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar