lördag 24 juni 2017

Midsommardagen och Taxfree!





                                                    God morgon Midsommardagen!


Hur mår ni idag då? Själv mår jag väl som vanligt eftersom det var en ganska vanlig fredag för mig igår. Jobbade (som vanligt) och firade inget särskilt alls. Efter jobbet åkte vi till Cafe Skogen för att titta på midsommarstången och få lite midsommarkänsla. Regnet hängde i luften och medelåldern var ca. 104 år så det kändes lite halvdeppigt.

Vi var nog där max 20 minuter innan vi åkte hem igen. 😊 Jag fick svära på att vara ledig nästa år så vi kan hitta på nåt. Vi får väl se...

Tänkte jag skulle visa vad som följde med hem i Taxfreepåsen från Cypern! Dit köpte jag ju solcremer från Biotherm och Piz Buin som funkade bra. Den från Biotherm gillade jag mest. Dels för att den doftar så gott och dels för att den har pump. Jag köpte den med spf 15 vilket räckte bra.

Men nu var det hemresan! Det blev två parfymer och en scrub till kroppen.



En lite billigare att ha på jobbet och till vardags, Sunflowers från Elizabeth Arden. Den doftar verkligen somrigt!

Viva la Juicy från Juicy Couture köpte jag mest för den söta flaskan och alla positiva omdömen på nätet. Det går ju inte att lukta på parfymer när man handlar på nätet så det är ju en chansning. Jag har bara doftat lite grann på den än så kan inte uttala mig om jag gillar den än.

Och så köpte jag en scrubcreme från Isabella Lövengrip som också fått massor av positiva omdömen på nätet. Jag tycker det är svårt att hitta bra scrubbar som inte lämnar en fet hinna efter sig eller som är totalt meningslösa. En scrub ska enligt mig vara rivig utan att vara vass och lätt att skölja av.

Jag har bara öppnat den här och luktat på den än. Konsistensen var ganska rinnande så jag är skeptisk. Jag återkommer när jag provat den. 

Vet inte om ni minns att jag tog en prenumeration på ToppHälsa för att få en scrub från Estelle & Thild? Den har kommit och den är jättebra! Scrubben alltså. Fast, doftar ljuvligt precis som en scrub ska.


Tror att det fortfarande går att prenumerera här.

Nu måste jag skynda mig och göra mig i ordning för jobbet. Bah.

Ha en skön dag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar