torsdag 8 juni 2017

Hemma igen och födelsedagskalas!





                                                                  God morgon!

Nu är vi hemma igen från Cypern men ledig idag. Vi landade tidigt på tisdagsmorgonen efter en smidig flygning hem. Isan sov hela vägen, jag halvsov lite sådär som man gör på flyg. Eller jag har i alla fall aldrig sovit gott på ett flyg? Man sitter ju så fruktansvärt obekvämt och det låter överallt av motorer, folk som hostar osv. Men hem kom vi och vi la oss i sängarna halv fem och det var såå skönt att sova i egna sängen igen!

Men vi har faktiskt haft det jättebra den här resan! Kanske lite över förväntningarna eftersom vi kunnat göra lite mer. Isan har blivit större, (sex år igår !) och hon springer inte bara iväg utan går med oss och det går att prata med henne på ett annat sätt.

En dag tog vi lokalbussen till Limassol och strosade runt lite där, vi gick även en kort promenad till stranden en bit från hotellet. Inte så fin strand, mörk sand med stenar och klippor men ändå havet! Vi tog en promenad i omgivningarna och kollade in fina hus som var till salu och drömde oss bort.

Tror dock inte att jag skulle vilja bo på just Cypern då språket är för svårt med deras grekiska alfabet. Dessutom kör de på vänster sida vilket jag skulle ha stora problem med och så kan man inte spola ner toapappret i toan. Äckligt!

Men en veckas semester är alldeles ljuvligt. Eller två. Det skulle ha funkat det med! 😊

Igår fyllde som sagt lillfisen år, men vi firade henne i tisdags då vi var lediga. Idag kommer dock farmor, W och faster Jessica hit på lite fika. Kanske farmor har med en sparkcykel i present? Isan tittade nämligen på paketen hon fick på tisdagen och konstaterade att det nog inte låg en sparkcykel där.

Men hon var jättenöjd med de presenter hon fick, det var bara sånt hon önskat!


Shopkins,


Grocery Gang Mushy Slushie,

Labyrint slajm från oss.


Muminmugg "älskling" och gosedjur från morbror och kusinerna. Munspel, pussel och pengar från mormor och morfar.

Lustigt att hon önskade sig en mugg tyckte jag men hon har varit väldigt bestämd med det. Den ska det drickas varm choklad ur.

Idag skulle hon egentligen har fått gå till dagis en stund om hon velat. De skulle gå till skogen och "håva". Oklart vad de skulle håva, men hon följde inte med. Hon ligger faktiskt och sover fortfarande så jag hade inte hjärta att väcka henne. Hon behöver nog det.

Jag ska ta tag i tvätthögen som ropar på mig från badrummet...

Ha en skön dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar