lördag 1 juli 2017

Långledig!





                                                               


                                                                             Hello!

Veckorna går och jag hinner aldrig sätta mig vid datorn och blogga. Och hinner jag så får jag inte för dottern. 😒 Vi har två bärbara datorer vad av den ena är liiite populärare än den andra och jag "får" aldrig sitta vid den bästa. Just nu har vi världens bråk och hon sitter bredvid och surar. Jeeesus. Vilken arbetsro och glädje!

Igår var vi lediga. Vi åkte ut på landet och snokade lite runt ett hus som vi sett och är intresserade av att köpa! Yes, vi har hittat ett hus! Det är visning i veckan och det ska bli så spännande! Området ligger långt utanför stan i ett litet samhälle där det finns skola F-6, liten affär och en pizzeria. Det är en bra väg in till stan och till Marieberg tar det ca. 20 minuter.

Vi var en sväng på Marieberg med igår och fick ingenting uträttat. Skulle köpa nya trosor till Isan och en present till sonen, men som vanligt blev det tjat och tjafs. Är så himla less på allt bråk! Hon ska BARA visa en leksak som hon önskar sig och fast vi säger att hon inte får nån leksak så ska det tjatas och tjatas till öronen blöder.

Hon har ju nyss fyllt år och fick massor av fina presenter då och hon leker knappt med dem ändå. Det är bara datorn och dataspel som gäller. Alla leksaker ligger bara på hennes rum, i stort sett oanvända.

Usch, vad gnälligt det här blev, men just nu har vi en sån här period. Som tur är hon inte sur länge. Det tar en stund med bråk och skrik men sen går det över och hon är världens goaste igen.

                                                    Illustration av Stina Wirsén.



Idag ska vi hjälpa svärmor att flytta! De har hittat en lägenhet ett stenkast ifrån oss och ska flytta in nu i helgen. Stugan vid Vättern ska de ha kvar så det är inte allt som ska flyttas utan bara en del. Tänkte faktisk hinna en sväng till Erikshjälpen och MIO också, men vi får se vad som hinns med.

I morgon ska vi i alla fall åka till Kolmården om det inte blir väldigt dåligt väder? Vi har varit där tre gånger förut med Isan men det känns som hon varit lite för liten då. Hon har varit lika intresserad av myrorna på marken som tigrarna och det känns ju lite onödigt då att åka bil i två timmar och betala inträde, men nu är hon laddad!

Vi ska gå på Bamses värld och delfinariet och åka linbanan och kolla på alla djur. Jag vet att en del inte gillar djurparker och själv är jag kluven, men jag tror och hoppas att djuren mår bra även om jag nånstans tycker de ska få leva i det fria.


Nu är det bara en vecka kvar att jobba innan den efterlängtade semester börjar. Har en vecka på 45 timmar först bara...Yay.

Nu sitter trollet bredvid och tjatar och tjatar igen. Jag ger upp nu och tar lite kaffe. Vi hörs. 😐



                                              

                                                               Innehåller reklamlänkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar