torsdag 20 juli 2017

Semesterlunk...





                                                                 Hej, svejs!

Andra semesterveckan börjar gå mot sitt slut och jag är rätt så uttråkad om jag ska vara ärlig. Törs inte säga det nästan men jag är inte riktigt nöjd med vädret. 😌 Jag vill ha en klarblå himmel UTAN moln och 25 grader varmt. Minst. Nu har det varit växlande molnighet plus några dagar med hällregn och det gör inte mig glad.

Nästa vecka verkar det bli lika dant. Sol bakom ett moln och några regnstänk...

Nåväl. Vi har varit i Boden i nästan en vecka och blivit bortskämda. På ditvägen stannade vi en natt i Sundsvall och sov över på Clarion Grand hotell. Helt OK förutom att toalettdörren var en skjutdörr i frostat glas! Varför?? Vem vill gå på toa när alla hör och ser vad man gör? Inte jag i alla fall. Kul om man åker som ett nyförälskat par och så ska partnern gå in och göra 2:an?? Sexigt.

I Boden hälsade vi på mannens släktingar, åt, fikade och promenerade. Var faktiskt upp på stan en sväng och fyndade lite på REAN. Bara till Isan förstås. Har inte "hunnit" framkalla bilderna, men kanske gör det en annan dag? 😉

Annars gjorde vi inget särskilt, bara slappade. Väldigt skönt. På söndagen var det meningen att vi skulle åka hemåt och stanna i Sundsvall igen, men vi bokade av och åkte raka vägen hem. Ingen av oss kände för att sova borta en natt till så vi bara körde. Mil efter mil, men det gick bra. Isan satt så fint i baksätet. Hon sov en liten stund, spelade på surfplattan ibland osv. Det tog drygt 12 timmar från dörr till dörr så det var bra gjort!

På tisdagen hade vi gäster för att fira sonens 18-års dag så då stod jag i köket hela dagen. Varför köper man bara inte en smörgåstårta i stället?? Får nog bli det när han tar studenten. Då har man ju verkligen inte tid att stå i köket??

Nu ska jag i alla fall iväg och hämta lillfisen som varit hos en kompis idag. Om det blir bättre (varmare) väder i morgon så kanske vi kan komma iväg till ett bad?

                                                                        Ha det fint!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar