torsdag 27 juli 2017

Astrid Lindgrens Värld!





                                                                     Hej, svejs!

Lite mellandag här hemma. Gör ingenting vettigt alls. Isan har bästa kompisen här och de har picknick i lekparken just nu.

Igår var vi i Astrid Lindgrens värld hela dagen. Kom iväg tjugo i nio och var framme vid halv tolv. Att komma ihåg: Inte åka över Hjortkvarn!! Det var som en bergochdal bana! Fast jag satt fram så började jag må dåligt efter ett tag. Urrk.

Nåväl, framme i ALV hade vi en härlig dag, varmt och skönt, hyfsat mycket folk. Åt god mat på Stadsmästargården, samma som förra året. Jag åt köttbullar och mannen Isterband. Isan var inte hungrig så hon tog bara en dricka. Förra året åt hon också köttbullar minns jag och hon tyckte också att de var jättegoda!


Vi hann med tre föreställningar: Emil fastnar med huvudet i soppskålen, Pippi får besök av polisen och den sista striden i Bröderna Lejonhjärta. Vi tyckte att Emil var bäst, men alla var sevärda. Det var absolut mest publik på Bröderna Lejonhjärta. Vi stod packade som sillar i värmen. Men vad gör man inte för att få se Katla live??


Mellan showerna kollade vi runt i de små husen, åkte på en slags flotte som man drog sig fram med med hjälp av ett rep. Isan tyckte det var jättekul och åkte flera, flera gånger. Först med mig men sen ville hon åka ensam. 😊

Vi var kvar till stängning, kl. 18 och åkte då raka spåret mot Motala och hem till svärmor. Isan somnade nästan direkt i bilen och när vi kom fram var hon jättehungrig, förstås. Vi åt lite kvällsmat och körde sen hemåt.

Har man möjlighet (tid, lust och pengar) så tycker jag nog att man ska överväga att sova över på ALV. Vi har varit där två gånger nu och man hinner absolut inte med allting. Däremot så vet jag inte om jag skulle vilja gå TVÅ dagar på raken? Det känns rätt skönt att åka hemåt efter en heldag ändå. Jag är nog lite kluven.

Vet inte om vi åker nästa år igen, man ska aldrig säga aldrig har jag lärt mig genom åren. Kanske att man ska välja en dag i lågsäsong då om man kan. Trängsel är inte kul, tycker jag i alla fall.

Idag har vi som sagt en vilodag och jag vet inte om vi gör nåt mer ansträngande i morgon? Troligen inte. 

Ha det fint!





Alla bilder är lånade från http://astridlindgrensvarld.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar